سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسلام پناه خواستار شد:

تامين پايدار مواد اوليه صنعت نساجي و پوشاك مورد توجه قرار گيرد

مديركل صنايع نساجي، پوشاك و چرم وزارت صنعت، معدن وتجارت بر تامين و ‌تسهيل پايدار مواد اوليه اين صنعت تاكيد كرد و از مسئولان خواست تا اين موضوع را با جديت دنبال كنند.

 به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ؛« مهدي اسلام پناه » به موضوع حمايت از توليد به عنوان يكي از اولويهاي اين بخش از صنعت اشاره كرد و گفت: صنعت پوشاك همواره يكي از صنايعي محسوب مي‌شود كه نيازمند توجه بيشتري در حمايت از نوع اين صنعت است.

وي،‌تامين مواد اوليه به صورت آسان، سريع و پايدار را  يكي از مهمترين دغدغه هاي فعالان اقتصادي دراين بخش دانست و گفت: مشروط به تامين مواد اوليه براي كارخانجات فعال در اين صنعت، اين قول را خواهيم داد كه كليه كالاهاي نساجي، پوشاك، چرم و كفش و كالاهاي مرتبط با آن، تا پايان سال بتوانند ركورد صادرات اين صنعت را  به نام خود به ثبت برسانند.

اسلام پناه همچنين تدوين سازوكارهاي لازم از جمله تامين پايدار مواد اوليه را در اين زمينه مورد تاكيد قرار داد و از مسئولان خواست تا با توجه به توانمندي  و متناسب با ارزآوري اين صنعت از آن حمايت كنند.

وي درادامه با بيان اينكه حتي در شرايط كنوني نيز اين صنعت به رغم صنايع ديگر كه بعضا با مشكلات مشابه مواجه اند، توانسته به رشد مناسبي در صادرات دست يابد، تمركز و توجه همگان از جمله مسئولان را به ارائه حمايتهاي مالي و اعتباري خاص از اين صنعت جلب كرد.

مديركل صنايع نساجي، پوشاك و چرم وزارت صنعت، معدن وتجارت ، ارائه تسهيلات و كمكهاي فني و اعتباري را از ضرورياتي ذكر كرد كه در صورت تحقق مي‌تواند ركورد تاريخي خوبي را براي اين صنعت به جاي بگذارد واصولا اين صنعت كهن را موفق تر از قبل گرداند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از سخنان نادرست برخي مسئولان نسبت به تغيير نظام تعرفه اي در صنعت نساجي،‌چرم وپوشاك تصريح كرد: در حال حاضر هيچ گونه تغيير،‌تعديل يا افزايش نظام تعرفه اي در اين صنعت وجود ندارد.

اسلام پناه خاطرنشان كرد: هيچ گونه سياست تغيير تعرفه‌اي را در شرايط اقتصادي فعلي دنبال نمي‌كنيم و هر زمان كه بنابر بررسي هاي كارشناسي اين نياز احساس شود با واكاوي نقطه نظرات فني به اين امر مبادرت خواهيم كرد ./عب

برچسب ها: صنعت ، نساجی ، پوشاک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.