سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای انقلاب فرهنگی

باید به دنبال اعزام انسان به فضا باشیم

شورای انقلاب فرهنگی با مساعدت دانشندان و مسئولین باید به دنبال اعزام انسان به هوا باشد

به گزارش خبرنگاردانش هاي روزباشگاه خبرنگاران؛ حاضر در افتتاحیه هفته جهانی فضا کبکانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: می توان ادعا داشت که به طرف صنعتی شدن عرصه هواو فضا پیش رفتیم که براساس آن فصلی جدیدی درعرصه علمی کشور گشوده شده که تحقق اهداف را باید از مبحث علوم انسانی تا علوم جدید رایادآورشد.                                                                                                        
وی افزود:شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال تحقق اهدافی است که نهایتا منجر به ساخت مداردر زمین ،اعزام انسان به فضا با ماموریت های فضایی سرنشین دار و معیارهای منطقه ای عرصه هواوفضا البته نه به صورت GPSو یا آنچه که در بلوک شرق رخ داده ،.شاید در ابتدا آنچه که نمایان بوده بحث هزینه ها ی بسیار عظیم در این حوزه است که البته با تدابیر اندیشیده شده و حمایتهاي مسئولین نمی توان خیلی در این زمینه نگران بود.

وی با بیان اینکه اجلاس نم یک نقطه عطفی در کشوربوده تصریح کرد:یکی از نقاط مثبت اجلاس عدم تعهد شناخت ظرفیت ها ی مالی و سرمایه گذاری های کشور های غنی در حیطه هواو فضا با ایجاد تفاهم نامه می توان یاد کرد.

 درست است که در برخی از کشورهای منطقه به دلیل فقر مالی مجبور به رعایت قوانین ابرقدرت ها هستنداما بعضا وجود کشورهای ثروتمند می تواند منبع مناسبی برای سرمایه گذاری در این عرصه باشد.

وی اظهارداشت:باید درعرصه هوا و فضا متذکر دومسئله بوده وآن اینکه باید پیشتازعرصه هواو فضا باشیم و دیگر اینکه چهره صلح آمیز بودن فعالیت های خودرا بهتر نشان دهیم.همین که ماهواره راعملیاتی کردیم باید استاندارهای آن را نیز رعایت کنیم و فناوری افزایش و تقلیل مدار را نیز باید شروع کنیم که در این حوزه باید فناوری GNC،سپرحرارتی، موتور حامل ماهواره ، را نیز اضافه کرد که هر سه قوا باید در این زمینه مساعدت کنند.
 
وی خاطر نشان کرد:سند همکاری های فضایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شده که دراین زمینه مسئولین وفاق خوبی داشتند./ع2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.