سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تضمین کیفیت تولید هواپیما در گرو ساخت آزمایشگاه های مجهز

رئیس سازمان صنایع هوایی گفت:تضمین کیفیت در تولید هواپیماها به وجود یک شبکه آزمایشگاهی و مجموعه دستگاه‌های اندازه‌گیری نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، منوچهر منطقی در جشنواره ملی ایران خلاق اظهار داشت: هوانوردی عمومی حدود یک سال است که در کشور شروع شده و تولید هواپیما را به سمتی هدایت کردیم که هر کس مانند یک خودرو بتواند یک هواپیما داشته باشد یا با یک هواپیمای کوچک کسب و کار ایجاد کند.

وی با اشاره به تنوع بسیار بالا در صنعت هوایی گفت: در ساخت خودرو 5 هزار نوع قطعه مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالی که این تعداد در صنعت هوایی به 3 تا 6 میلیون قطعه می‌رسد.

منطقی تصریح کرد: تضمین کیفیت در تولید هواپیماها به وجود یک شبکه آزمایشگاهی و مجموعه دستگاه‌های اندازه‌گیری نیاز دارد و در حال حاضر تیراژ تولید در صنایع هوایی پایین است به طوری که حداکثر تولید در یک کارخانه هواپیماسازی بین 50 تا 100 دستگاه خواهد بود.

رئیس سازمان صنایع هوایی گفت: پشتیبانی از ناوگان فعلی با نگرش به فناوری جدید و تولید یکسری محصولات از جمله این راهبردهای تعیین شده در این صنعت است.

وی افزود: در صنایع هوایی بسیاری از قطعات قابل تأمین است ولی برخی قطعات گران تمام می‌شود و یا به علت تحریم تأمین آنها با مشکل روبرو است. که برای حل این مشکل 440 زیرسامانه تعریف شده است.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به فناوری‌های پیشرفته شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های فناوری‌ طراحی شده‌اند،اظهار داشت: در حال حاضر سه مرکز نخبگی و 8 پارک فناوری مهم در کشور وجود دارد که ما از این مجموعه‌ها استفاده می‌کنیم.

منطقی ادامه داد: با معاونت فناوری رئیس‌جمهوری مذاکره کرده‌ایم و قرار است در پارک‌های فناوری آزمایشگاه‌های مورد نیاز صنایع هوایی ایجاد شود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.