سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

در بحث تجهیزات دانشگاهی در سطح خوبی هستیم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه تربیت مدرس در جمع دانشجویان تازه وارد از برابری دانشگاه های کشور با دانشگاه های خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران: کامران دانشجو، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوالات دانشجویان در خصوص سطح دانشگاه های کشور گفت: تمام اساتید دانشگاه های ما به کشورهای دیگر سفرکرده و از تجهیزات سطح علمی دانشگاه های خارج از کشور کاملا مطلع هستند.

وی افزود: خود من یکی از همین افرادی هستم که تجهیزات دیگر کشورها را با کشور خود مقایسه کرده ام و باید اعلام کنم که دانشگاه های ما از نظر تجهیزات دانشگاهی چیزی از دانشگاه های که ما با آنها روبرو بوده ایم کم ندارد.

دانشجو ادامه داد: در بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی و قدمت زیادی دارند و شاید برخی از آنها دیگر قابل استفاده نیستند.

*آمار بالای تحصیلات تکمیلی یعنی با کیفیت بالای علم در کشور

وزیر علوم در خصوص سطح علمی اساتید کشور گفت: اساتید ما قطعا یا برترند و یا در سطح اساتید برتر دانشگاه های بزرگ دنیا قرار دارند و ما چیزی از کشورهای دیگر کم نداریم.

وزیر علوم در پاسخ به  این سوال که تولید علم چگونه صورت می گیرد گفت: مسلما تولید علم در تحصیلات تکمیلی است و رسانه ها و عواملی که سطح علمی کشور ما را پائین می دانند باید به آمار و ارقام دانشجویان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی ما نگاهی بکنند و مسلما خواهند دید که سیاه نمایی های دشمنان در سنگ اندازی در تولید علم در کشور راه به جایی نخواهد برد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: موضوع سیاه نمایی های رسانه ها توهین به اساتید و سطح علمی کشورمان است و باید با بالا بردن سطح تحصیلات تکمیلی هر چه بیشتر کیفیت علمی کشور را بالا ببریم./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.