سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار مذاکره در انزارهاي نوين مالي راه اندازي شد

در هفته گذشته بازار مذاکرات با رقم 20 ميليارد تومان راه اندازي شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، هاموني مديرعامل فرابورس در نشستي که امروز برگزار شد گفت: معاملات فرابورس از ابتداي تاسيس در همه بازارها و نمادهاي مختلف بالغ بر 50 ميليارد اوراق بهادار به ارزش 20 هزار ميليارد تومان که در بازار اول به ارزش 5 هزار ميليارد تومان، بازار دوم 2 هزار ميليارد تومان، بازار سوم 7 هزار ميليارد تومان مورد معامله قرار گرفت و همچنين ارزش معاملاتي ابزارهاي نوين مالي 3 هزار ميليارد تومان، حق تقدم استفاده از مسکن 500 ميليارد تومان، بازار سوم نيز 700 ميليارد تومان بود.

وي افزود: از 6 ماهه سالجاري تاکنون ارزش معاملاتي از نظر حجم 13 ميليارد تومان و اوراق بهادار به ارزش 4 ميليارد و 200 تومان است که حجم آن نسبت به 6 ماهه مشابه سال قبل 50 درصد افزايش و ارزش معاملات 7 درصد افزايش داشته است.

هاموني در خصوص جمع خريداران و فروشندگان در بازار فرابورس افزود: 320 هزار نفر خريدار در قبال 204 هزار نفر فروشنده نشان دهنده ورود افراد جديد حقيقي و حقوقي به بازار فرابورس است.

وي تاکيد کرد: ارزش بازار از ابتداي امسال 8 درصد رشد داشته است که از 33 هزار و 700 ميليارد به رقم 36 هزار و 400 ميليارد تومان رسيد.

وي ادامه داد: از ابتداي تاسيس فرابورس 150 هزار نفر از وام تسهيلات مسکن بانک مسکن استفاده کرده اند.

وي اضافه کرد: 56 نماد معاملاتي در بازار اول و دوم پذيرش شده است که در بازار پايه 85 شرکت نمادهايشان درج و سهامشان مورد معامله قرار گرفته است و همچنين 55 شرکت سهامشان به صورت توافقي و تعادلي معامله مي شود.

هاموني افزود:‌ پالايش نفت تهران، صنعت روي زنجان و زرين معدن آسيا، قند چهارمحال شرکت هايي هستند که نمادشان پذيرش ولي عرضه اوليه صورت نگرفته است.

مديرعامل فرابورس تصريح کرد: در هفته گذشته بازار مذاکرات با رقم 20 ميليارد تومان راه اندازي شد و کساني که دارنده اوراق با درآمد ثابت هستند مي توانند با بازارگردان وارد مذاکره و در نرخ هاي تعادلي رقم هاي بالاي اوراق مشارکت يا صکوک را انجام دهند./عب

برچسب ها: بازار ، مذاکره ، فرابورس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.