سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش رژيم صهيونيستي براي افزايش نفوذ خود در قاره آفريقا

کشورهاي عربي به تلاش رژيم صهيونيستي براي نفوذ هر چه بيشتر در قاره آفريقا هيچ توجهي ندارند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط ؛ درحاليکه کشورهاي عربي سرگرم دغدغه ها و مشکلاتشان بودند، بخش افريقايي کابينه تل آويو  بسيار فعال بوده و توانسته است دفتر نمايندگي ديپلماتيک در چهل کشور افريقايي ايجاد و پنج سفارتخانه در منطقه شرق افريقا افتتاح کند در حاليکه اين منطقه قبلا براي اسرائيل  به عنوان منطقه اي دشوار به شمار مي رفت.

وزير خارجه رژيم صهيونيستي در سال2009 به کشورهاي اتيوپي، نيجريه، غنا و اوگاندا سفر کرد و مي خواهد امسال نيز به اين کشورها سفر کند و پس از آن بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم راهي آفريقا خواهد شد.

نمونه هايي خيلي ساده و واضحي از نفوذ اقتصادي و سياسي اسرائيل در افريقا وجود دارد . اين رژيم همچنين در زمينه ساخت سدهاي جديد در اوگاندا و اتيوپي سرمايه گذاري مي کند و اين مسئله قطعا بر موضع مصر در مذاکره براي تقسيم آبهاي رود نيل تاثير خواهد گذاشت.


نفوذ اسرئيل در قاره افريقا نشان از شکست ديپلماتيک برخي کشورهاي عربي است که بر نژاد پرستي و نگاه برتري جويانه استوار است. برخي از اين کشورها به تدريج بهاي اين سياستهاي اشتباه خود  را خواهند پرداخت.
برچسب ها: اسرائیل ، نفوذ ، افریقا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.