يك مقام سابق صهيونيست ضمن تاکيد بر اينکه اسرائيل فاقد ميراث ريشه دار دموکراتيک است، تصريح کرد طولي نمي‌کشد اسرائيل از معادلات سياسي آمريکا حذف شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون راشاتودي، "آوراهام برگ" رئيس سابق سازمان جهاني صهيونيسم و رئيس سابق کنست اسرائيل در مصاحبه با اين شبکه گفت: اسرائيل خود را يک دولت يهود و دموکراتيک معرفي مي‌کند اما چنين تعريفي از نظام اسرائيل درست نيست.
 
وي افزود: دموکراسي در اسرائيل رو به افول است. همان بلايي که بر سر دموکراسي در غرب آمده، بر سر دموکراسي در اسرائيل نيز آمده است. مردم به تدريج اين طور احساس مي‌کنند که دموکراسي فقط و فقط در جهت اهداف و منافع طبقه برگزيده است.
 
وي در ادامه گفت: يکي از عواملي که اساس دموکراسي در اسرائيل را تهديد مي‌کند اين واقعيت است که‌ ما صاحب يک ميراث ريشه‌دار دموکراتيک نيستيم.

وي در ادامه در توضيح نقصان دموکراسي ‌و نقش اعراب اسرائيل گفت: هر وقت که اختلاف داخلي در اسرائيل بروز مي‌کند، اقليت‌ها يعني اعراب اسرائيلي هدف قرار مي‌گيرند. آنها در واقع سپر بلا مي‌شوند. اين را زماني که آويگدور ليبرمن مشغول مبارزه انتخاباتي بود‌، ديديم. او براي اينکه رقيبان خود را به زانو در آورد‌، اعراب اسرائيلي را هدف قرار داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار