سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکایتی بر پایه 18393 تجاوز جنسی در ارتش آمریکا+ سند

علاوه بر پانتا، دو وزیر دفاع قبلی آمریکا، رابرت گیتس و دونالد رامسفلد و نیز مایکل دانلی، وزیر نیروی دریایی و جان مک هاگ، وزیر ارتش، متهمان این پرونده هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،سرباز سابق و فعلی آمریکا برای اقامه دعوی خود در سان فرانسیسکو تشکیل پرونده داده و ادعا کردند وقاحت و بی شرمی نظامیان بلندپایه از نادیده گرفتن پیگیری مسئله تجاوزگران، آن ها را از حقوق اساسی شان محروم کرده است.
 

سوزان برک، وکیل آمریکایی، در مصاحبه ای گفت "این روند در مورد همه این افراد به یک شکل است: قربانی مورد سرزنش قرار می گیرد، طرد می شود و از وی انتقام گرفته می شود. شواهدی در دست نیست و هیچ گونه دادگاه اساسی ای وجود ندارد".
 

برک به عنوان یک وکیل در واشنگتن دی سی، که در صدد اصلاح چگونگی پرداختن پنتاگون به مسئله تجاوز جنسی است، در دادگاه های مختلف کشور، علیه پنتاگون سه دعوی دیگر در حال تعلیق در دست دارد. همچنین، یک اقامه دعوی دیگر در دادگاه تجدید نظر است. همچنین، سوزان برک شخصیتی کلیدی در مستند "جنگ نامرئی" در ارتباط با مورد یادشده بوده است.
 

برک برای اقامه دعوی در دادگاه منطقه ای آمریکا در سان فرانسیسکو پرونده ای تشکیل داد و ادعا کرد لئون پانتا، وزیر دفاع فعلی آمریکا، دو وزیر دفاع سابق آمریکا و وزرای فعلی نیروی هوایی و ارتش، حقوق دادرسی مدنی پنج مرد و 14 زن را زیر پا گذاشته اند.
 

به گزارش روزنامه آمریکایی مرکوری نیوز، در دو پرونده، سربازان مذکر ادعا می کنند که یکی از فرماندهان مافوق پس از دعوت آن ها به منزل شخصی اش به آن ها تجاوز کرده و سپس آن ها را به ویروس ایدز آلوده کرده است. چند تن از شاکیان زن نیز به این که وادار شده اند تا در آن نزدیکی مردانی که به عمل تجاوز جنسی متهم شده بودند زندگی کنند، مشق کنند و حتی با آن ها در معرض درمان های گروهی قرار گیرند اشاره کرده اند.
 

برک به همراه گروه های حامی و جکی اسپیر، نماینده کنگره آمریکا در سان فرانسیسکو، که از وضع قانون برای ایجاد اداره ای بی طرف به منظور بررسی اتهامات تجاوز جنسی در ارتش آمریکا حمایت می کند، در کنفرانسی خبری حضور پیدا کرد.
 

اسپیر خاطرنشان کرد "باید این سؤال را پرسید که چرا قربانی ها از گزارش دادن واهمه دارند؟ و پاسخ کاملاً روشن است. اگر گزارش بدهید، در زمانی بسیار کوتاه، به احتمال بیش تر برچسب داشتن اختلالات شخصیتی را به شما می چسبانند و ناخواسته از ارتش اخراج می شوید. برای کسانی که می خواهند در ارتش مسئولیتی داشته باشند، این مسئله آخرین چیزی است که می خواهید به انجام برسانید".
 

وزارت دفاع در گزارش سالانه اش از تجاوز جنسی در سال مالی 2011، از گزارش 3393 قربانی تجاوز جنسی خبر داد. اما بررسی سال 2010 وزارت دفاع از احتمال 15 هزار تجاوز جنسی دیگر در هر سال خبر داد که هرگز گزارش نمی شوند. بر اساس گزارش سال 2011 وزارت دفاع، اگر از تعداد تجاوزهای گزارش نشده فاکتور بگیریم، تنها شش درصد از مجرم ها زمانی را در زندان سپری خواهند کرد.
 

گفتنی است علاوه بر پانتا، دو وزیر دفاع قبلی آمریکا، رابرت گیتس و دونالد رامسفلد و نیز مایکل دانلی، وزیر نیروی دریایی و جان مک هاگ، وزیر ارتش، متهمان این پرونده هستند. 

 



برچسب ها: سرباز ، آمریکایی ، تجاوز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.