سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت استفاده از ظرفیت های دینی در آموزش های پزشکی

یکی از وظایف ما انطباق مسائل دینی با آموزش های پزشکی است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر محمد علی محققی معاون آموزش وزارت بهداشت در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: نظام آموزش ما تحت تاثیر آموزه های اسلامی قرار دارد در واقع یکی از وظایف و قوانین ما در حوزه پزشکی انطباق مسائل آموزشی با آموزه های اسلامی و دینی است.

 وی با بیان اینکه ورود آموزه های اسلامی به آموزش پزشکی به عنوان طرح انطباق مشهور است گفت: در دوره اخیر موجبات اجرایی شدن آن در برخی از دانشگاه های کشورانجام شده است.

محققی به طب سنتی به عنوان یک میراث کهن اشاره و عنوان داشت: از سال 84 طب سنتی وارد دانشگاه ها شده است و ساختار دوره MSو PHD این طب ایجاد و در برخی از دانشگاه  های راه اندازی شده است.

وی گفت: یکی از اهداف ما استفاده از ظرفیت های دینی و فرهنگی، در آموزه های پزشکی است که در برخی از سطوح این کار انجام شده اما ورود این آموزه ها به بدنه اصلی آموزش پزشکی در دست کار است که امیدواريم هر چه زودتر این کار عملی شود.

برگزاری دوره دکتری فیزیوتراپی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی تهران گذاشته شده است

معاون آموزشی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تاخیر در راه اندازی دوره دکتری فیزیوتراپی افزود: برگزاری این دوره به عهده دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار داده شده که این دوره با ظرفیت 15 نفر از بین داوطلبین کارشناسی ارشد فیزیوتراپی دانشجو پذیرش کند.

وی گفت: چون دانشگاه علوم پزشکی تهران یک دانشگاه قوی است و دوره های PHD فیزیوتراپی را برگزار می کند بهترین دانشگاهی است که می تواند مقدمات اجرایی شدن این دوره را انجام دهد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت به تقاضاهایی که مبتنی بر شواهد علمی نباشد و بدون طی مراحل مربوطه انجام شود پاسخگو نیست در واقع صحبتهایی شده بود مبنی بر این که دانش آموخته های دوره کارشناسی می توانند وارد دوره دکتری حرفه ای این رشته شوند که این از نظر قانونی امکان پذیر نیست.

وی دلیل تاخیر در  راه اندازی این دوره را تقاضای فراوان داوطلبین عنوان وافزود: شروع این دوره از اول ترم دوم سال تحصیلی جدید است که آزمون برای پذیرش داوطلبین این دوره توسط دبیر خانه وزارت بهداشت برگزار می شود و افراد واجد شرایط برای طی کردن این دوره معرفی می شوند./ع2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.