مدیر شبکه آموزش سیما و رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید پزشکی از تهیه و تولید یک برنامه تخصصی پزشکی با عنوان «آموزش مداوم» خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛دکتر محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش و دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید پزشکی،دکتر امیر مازیار نیایی مشاور اجرایی برنامه و دکتر مهدی تیموری تهیه‌کننده برنامه صبح امروز در نشستی خبری به تشریح جزئیات تهیه و تولید برنامه تخصصی «آموزش مداوم» پرداختند.
براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید پزشکی گفت: در حال حاضر نیاز به آموزش مداوم در سطح پزشکان با توجه به فعالیت قابل توجه پزشکان باعث شده تا لزوم بروز بودن اطلاعات پزشکان بیش از پیش احساس شود و برگزاری جلسه امروز به جهت فعالیت مشترکی است که دانشکده علوم پزشکی و شبکه آموزش انجام داده‌‍‌اند.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان بزرگترین دانشگاه پزشکی کشور مرکز تربیت نیروی پزشک متخصص کشور است به همین دلیل فضای مجازی نظیر اینترنت و رسانه ملی می‌تواند موقعیتی را فراهم کند که اساتید و کسانی که در مراکز پزشکی مشغول خدمات هستند با یکدیگر ارتباط بهتری برقرار کنند. لذا با همکاری شبکه آموزش سیما از طریق ارائه مطالب به شکل تصویری برنامه‌ای تهیه شده است تا اساتید دانشگاه بتوانند نکات آموزشی را به پزشکان عمومی منتقل کنند که این برنامه در واقع نقش موثری در امتیاز بازآموزی پزشکان دارد.
دکتر ابوالقاسمی تصریح کرد: روال برنامه به این صورت است که مطالب آموزشی توسط اساتید در برنامه طرح می‌شود و پس از سوالات مختص به همان برنامه در سایتی که طراحی شده است قرار خواهد گرفت و پزشکان پس از دریافت سوالات از روی سایت باید به آنها پاسخ داده که این پاسخ در امتیاز بازآموزی آنها موثر خواهد بود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید پزشکی تصریح کرد:این برنامه به پزشکان اجازه می‌دهد در ساعاتی که در منزل هستند مباحث تخصصی را دنبال کنند و بیاموزند که تاکنون بیش از 70 برنامه تهیه و تولید شده است و فکر می‌کنم این برنامه شروع بسیار خوبی است تا از طریق شبکه آموزش سیما به بازآموزی پزشکان کمک کنیم.
بنابراین گزارش، در ادامه نشست دکتر محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما نیز با ابراز خوشحالی از این همکاری مشترک گفت: من نزدیک به 16 سال است که در رسانه کار می‌کنم و بیشترین حوزه کاری من نیز حوزه سلامت است و همواره این حوزه سلامت به عنوان دغدغه من بوده و یکی از آرزوهای دیرینه من برقراری ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه و رسانه بوده است که خوبشختانه این همکاری امروز شکل گرفته است.
وی افزود: فکر می‌کنم کاریکه دارد انجام می‌شود حرکت بسیار جدید در حوزه رسانه است و تاکنون سابقه نداشته که به طور خاص فارغ‌التحصیلان پزشکی مخاطب برنامه‌ای باشند و این شروع بسیار خوبی است تا در راستای رسالت شبکه آموزش بتوانیم قدم‌های بزرگی را برداریم.
مدیر شبکه آموزش سیما خاطر نشان کرد: پزشکان معمولا باید از راه‌های دور به مراکز استان یا تهران بیایند تا امتیاز بازآموزی خود را بگیرند که با پخش این برنامه از این پس می‌توانند در همان مرکز خود بمانند و از طریق رسانه ملی و اینترنت امتیازات خود را کسب کنند.
دکتر قاسمی ادامه داد: برنامه «آموزش مداوم» روزهای جمعه در مدت زمان 40 دقیقه پخش می‌شود که مجله‌ای پزشکی است و بخش مهمی از آن به بازآموزی پزشکان اختصاص دارد که ارائه آخرین مقالات پزشکی و علمی، آخرین اطلاعات دارویی و دانستنی‌های پزشکی از دیگر بخش‌های این برنامه است.
دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید پزشکی نیز در خاتمه این نشست اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌های پزشکی بسیاری در رسانه ملی تهیه و پخش می‌شوند اما این برنامه مختص به پزشکان است و ترجیحا از مردم خواهش می‌کنیم که بیننده آن نباشند چرا که امکان دارد در آنها نگرانی کاذب ایجاد شود و مناسب همه اقشار جامعه نیست به همین دلیل در زمان پخش برنامه با زیرنویس نسبت به این موضوع اطلاع رسانی خواهیم کرد.
براساس این گزارش، نخستین برنامه «آموزش مداوم» روز جمعه از ساعت 21 و تکرار آن روز دوشنبه پخش خواهد شد و پزشکان عمومی برای دریافت سوالات بازآموزی خود باید به سایت www.sbcme.ir/tv7 مراجعه کنند./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار