به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران هابیل درویش در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه خط هفت به بوستان گفتگو در بزرگراه شهید چمران افزود:عملیات حفاری فاز اول خط 7 مترو به پایان رسید و دستگاه حفاری مکانیزه از تقاطع خیابان قزوین و بزرگراه نواب در جنوب
تهران حفر تونل را آغاز کرده بود و پس از طی 7 کیلومتر به بوستان گفتگو رسید.
وي افزود: برنامه احداث خط 7 مترو در سال 1384 به تصویب شورای عالی ترافیک کشور رسید اما فعالیت جدی برای حفاری تونل و ساخت ایستگاهها از سال 1390 عملی شد.
وی تصریح کرد: این خط به طول 27 کیلومتر با 20 ایستگاه از شهرک امیر المومنین در منطقه جنوب شرق تهران نزدیک ورزشگاه تختی در بزرگراه بسیج افسریه شروع میشود و با عبور از بزرگراه شهید محلاتی به خیابان 17 شهریور میرسد و پس ازعبور از محور جنوبی بازار اصلی در مرکز شهر تهران خیابان ری، مولوی و هلال احمر به تقاطع خیابان قزوین با بزرگراه نواب میرسد و باعبور از تقاطع خیابانهای کمیل، امام خمینی (ره)، آذربایجان،آزادی، باقرخان، پل سفر (گیشا) به بوستان گفتگو میرسد.
وی خاطر نشان کرد: در ادامه از ضلع غربی برج میلاد عبور کرده و میدانهای صنعت شهرک غرب میدان بوستان را به هم متصل میکند و در محله سعادت آباد در شمال غرب تهران پایان مییابد.
درویش با اشاره به اینکه این خط عمیقترین خط متروی تهران است افزود: بیشترین تعداد ایستگاههای تبادلی و تقاطعی را با دیگر خطوط مترو دارد.
وی همچنین خبر از بهرهبرداری خط 7 متروی تهران در 3 مرحله داد و گفت: در مرحله اول به طول 7 کیلومتر با 6 ایستگاه در محدوده خیابان قزوین تا بوستان گفتگو که امروز حفاری تونل آن به اتمام رسیده و در سال 92 به بهره برداری میرسد و در مرحله دوم مسیر روبه شرق این خط از خیابان قزوین تا بزرگراه شهید محلاتی به طول 7 کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید و در مرحله آخر نیز 13 کیلومتر باقی مانده تا ورزشگاه تختی افتتاح خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: ساخت این خط توسط دو دستگاه TBM انجام میپذیرد و کل مسیر نیز به صورت زیرزمینی اجرا میشود.
وی گفت: یک تعمیرگاه در ابتدای خط شهرک امیر المومنین و یک پارکینگ در انتهای خط سعادت آباد نیز در نظر گرفته شده است./ل