دستگاه حفار مکانیزه خط هفت به بوستان گفتگو رسید

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران هابیل درویش در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه خط هفت به بوستان گفتگو در بزرگراه شهید چمران افزود:عملیات حفاری فاز اول خط 7 مترو به پایان رسید و دستگاه حفاری مکانیزه از تقاطع خیابان قزوین و بزرگراه نواب در جنوب تهران حفر تونل را آغاز کرده بود و پس از طی 7 کیلومتر به بوستان گفتگو رسید.
وي افزود: برنامه احداث خط 7 مترو در سال 1384 به تصویب شورای عالی ترافیک کشور رسید اما فعالیت جدی برای حفاری تونل و ساخت ایستگاه‌ها از سال 1390 عملی شد.
وی تصریح کرد: این خط به طول 27 کیلومتر با 20 ایستگاه از شهرک امیر المومنین در منطقه جنوب شرق تهران نزدیک ورزشگاه تختی در بزرگراه بسیج افسریه شروع می‌شود و با عبور از بزرگراه شهید محلاتی به خیابان 17 شهریور می‌رسد و پس ازعبور از محور جنوبی بازار اصلی در مرکز شهر تهران خیابان ری، مولوی و هلال احمر به تقاطع خیابان قزوین با بزرگراه نواب می‌رسد و باعبور از تقاطع خیابان‌های کمیل، امام خمینی (ره)، آذربایجان،‌آزادی، باقرخان، پل سفر (گیشا) به بوستان گفتگو می‌رسد.
وی خاطر نشان کرد: در ادامه از ضلع غربی برج میلاد عبور کرده و میدان‌های صنعت شهرک غرب میدان بوستان را به هم متصل می‌کند و در محله سعادت آباد در شمال غرب تهران پایان می‌یابد.
درویش با اشاره به اینکه این خط عمیق‌ترین خط متروی تهران است افزود: بیشترین تعداد ایستگاه‌های تبادلی و تقاطعی را با دیگر خطوط مترو دارد.
وی همچنین خبر از بهره‌برداری خط 7 متروی تهران در 3 مرحله داد و گفت: در مرحله اول به طول 7 کیلومتر با 6 ایستگاه در محدوده خیابان قزوین تا بوستان گفتگو که امروز حفاری تونل آن به اتمام رسیده و در سال 92 به بهره برداری می‌رسد و در مرحله دوم مسیر روبه شرق این خط از خیابان قزوین تا بزرگراه شهید محلاتی به طول 7 کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید و در مرحله آخر نیز 13 کیلومتر باقی مانده تا ورزشگاه تختی افتتاح خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: ساخت این خط توسط دو دستگاه TBM انجام می‌پذیرد و کل مسیر نیز به صورت زیرزمینی اجرا می‌شود.
وی گفت: یک تعمیرگاه در ابتدای خط شهرک امیر المومنین و یک پارکینگ در انتهای خط سعادت آباد نیز در نظر گرفته شده است./ل