سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز خبر داد:

انتقال 13 ميليارد مترمکعب گاز در 6 ماهه دوم سال

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز گفت:‌ اين منطقه در 6 ماهه اول سال 10.5 ميليارد مترمکعب گاز را انتقال داده که پيش بيني مي شود حجم آن در 6 ماهه دوم به 13 ميليارد برسد.

يدالله بايبوردي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق افزود: منطقه 8 عمليات انتقال گاز استان هاي آذربايجان شرقي و غربي و بخشي از استان هاي زنجان و گيلان را تحت پوشش دارد که شامل 3700 کيلومتر خطوط لوله مي شود.

وي افزود: اين منطقه گاز خود را از طريق خطوط لوله اول، دوم و سوم آذربايجان تامين مي کند که توانايي انتقال 90 ميليون مترمکعب گاز در فصل زمستان دارد.

مدير منطقه 8 عمليات انتقال گاز با اشاره به بازرسي دوره اي تأسيسات تحت پوشش تصريح کرد: به منظور آمادگي براي فصل زمستان امور بازرسي تمامي ايستگاه هاي تقويت فشار به اتمام رسيده و تا به امروز 770 کيلومتر از خطوط تحت پوشش پيگراني شده و مابقي تا اواخر مهرماه انجام خواهد گرفت.

بايبوردي در مورد آخرين وضعيت الکتروکمپرسورهاي اين منطقه نيز گفت: اين مجموعه به سمتي در حال حرکت است که توليد قطعات را بومي کند و الکتروکمپرسورهاي تأسيسات تبريز هم تاکنون 93 درصد پيشرفت داشته است.

اين مقام مسئول خاطرنشان کرد: در 6 ماهه اول اين منطقه 10.5 ميليارد مترمکعب را در 6 ماهه اول سال منتقل کرده است که پيش بيني مي شود با توجه به برودت هوا در 6 ماهه دوم سال حجم آن به 13 ميليارد مترمکعب در روز برسد.

* انتقال روزانه 21 ميليون مترمکعب گاز از ايستگاه چلوند

يوسف کاظمي رئيس ايستگاه تقويت فشار گاز چلوند نيز در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت:‌ اين ايستگاه که در 15 کيلومتري آستارا واقع است در سال 1377 مورد بهره برداري قرار گرفت و با آرايش 1+3 فعاليت مي کند که با توجه نياز معمولا 10 ماه از سال در سرويس قرار دارد.

وي با اعلام توانايي انتقال اين ايستگاه افزود: ايستگاه تقويت فشار گاز چلوند قادر است روزانه 21 ميليوم مترمکعب گاز را در طول روز منتقل کند.

کاظمي در پايان خاطرنشان کرد: گاز ورودي اين مجموعه با يک خط لوله 40 اينچ از سمت رشت وارد شده و گاز شهرهاي تبريز، سراب و اردبيل را تامين مي کند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.