زاهدان/

استفاده از توانمندی‌ها موجب توسعه سیستان‌وبلوچستان می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زیادی برخوردار است و برای رسیدن به توسعه باید از تمامی ظرفیت‌ها آن استفاده مطلوب شود.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  حاتم نارویی در دیدار با جمعی از بزرگان و معتمدین شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: شهرستان ایرانشهر یکی از جوان‌ترین شهرهای کشور است که باید برای جمعیت جوان جویای کار آن زمینه اشتغال فراهم شود.

وی با اشاره به محرومیت‌های تاریخی استان افزود: مرز برای استان یک فرصت است و به دنبال آن هستیم با فعال کردن مرز و بازارچه‌های مرزی و ایجاد بازارچه‌های مرزی جدید، برای عموم مردم فرصت یکسان برای اشتغال و بهره‌گیری از مزایای مرز را فراهم کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مشکلات فراوانی در استان وجود دارد که با اعتقاد به اینکه خواستن، توانستن است با همراهی مردم مسائل و معضلات استان را رفع و سیستان و بلوچستان را می‌سازیم.

نارویی همچنین به انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر اشاره کرد و گفت: امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تکمیل شبکه انتقال گاز شهری در ایرانشهر و شهرهای مسیر، مردم از نعمت گاز برخوردار شوند.

وی با تشریح توانمندی‌های استان در بخش کشاورزی و پرورش دام و طیور نیز بیان داشت: جوانان استان می‌توانند با تشکیل تعاونی در بخش‌های زراعت، باغداری، حمل و نقل، صید و صیادی و بهره‌گیری از تسهیلات این مهم برای خود و دیگر افراد جویای کار اشتغال ایجاد کنند.

مقام عالی دولت در استان همچنین خواستار احیای شرکت‌های سهامی زراعی برای توسعه کشاورزی در استان شد و بر توجه بیشتر به ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی روستایی و بهره‌گیری از منابع گیاهان دارویی در استان تأکید کرد.

تعدادی از بزرگان و معتمدین شهرستان ایرانشهر نیز در این نشست، تسریع در اجرای شبکه گاز شهری ایرانشهر، ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان، استفاده از نیروهای متخصص بومی در انتصابات استان و شهرستان و استفاده از مزایای مرز برای عموم مردم را خواستار شدند./ج1

برچسب ها: زاهدان ، توسعه ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.