سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

سلامت روان ارمغان ورزش

اگرچه برخي تغييرها در توانايي هاي ذهني سالمندان اجتناب ناپذير است اما تمام توانايي‌هاي ذهني و رواني مانند جواني باقي مي ماند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، ورزش و رژيم غذايي مناسب در حفظ سلامت رواني سالمندان موثر است.
سلامت جسم، کليد اصلي سلامت روان در سالمندان است.
سلامت جسم و روان در سالمندان يک رابطه دو سويه است، به طوري که با مشکلات و بيماري هاي جسمي نظير ديابت و بيماري هاي قلبي و عروقي، فرد بيشتر در معرض آسيب هاي رواني قرار مي گيرد و افراد مبتلا به افسردگي و يا اختلالات روان پزشکي به مشکلات و بيماري هاي طبي بيشتر دچار مي شوند.
بسياری از افراد به اشتباه تصور مي کنند يک سري از علايم اختلال در سلامت روان نظير اختلال در تمرکز، تحريک پذيري، خلق افسرده، کاهش انرژي و اضطراب به دليل سالمندي است اما بايد بدانيم که فرآيند پيري سالم، شامل تغيير ناگهاني شخصيت افراد و از دست دادن هوش و حافظه نيست و با وجود اين علايم بايد به متخصصان روان پزشک مراجعه کرد.
اگر چه برخي تغييرها در توانايي هاي ذهني سالمندان اجتناب ناپذير است اما تمام توانايي هاي ذهني و رواني مانند جواني باقي مي ماند.
توانايي تغيير و انعطاف پذيري بر خلاف تصور عمومي دست نخورده باقي مي ماند، هوش تغيير نمي کند، توانايی يادگيري مطالب جديد هنوز وجود دارد و مي توان ازنظر ذهني و شکوفايي جسماني و احساسي پيشرفت کرد.
بسياري از اقدام ها که به حفظ سلامت جسماني کمک مي کند نظير ورزش و رژيم غذايي مناسب در حفظ سلامت رواني نيز موثر است.
فعاليت هايي که محرک فعاليت بيشتر مغز است نظير مطالعه، نوشتن، يادگيري مطالب جديد، فعاليت هاي فکري و حل کردن جدول در حفظ کارايي مغز افراد به ويژه سالمندان تاثير به سزايي دارد./س
برچسب ها: قم ، ورزش ، سلامت روان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.