سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختراع عطری که دشمن را فریب میدهد!

این طرح برای مبارزه با قاچاقچیان و اشرار ارائه شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، جشنواره «علم تا عمل» اواخر ماه گذشته به کار خود در تهران پایان داد. در این جشنواره طرح های بسیاری ارائه شد که عجیب ترین آنها اختراعی به نام «عطر فریب» است. مخترعان این طرح را برای مبارزه با قاچاقچیان و اشرار ارائه کرده اند. محمدپیر توانا این اختراع را برای مرزبانانی انجام داده است که با اشرار مبارزه می کنند. به گفته او کار مرزبانان برای مبارزه با اشرار آسان تر می شود.



گفتی است مرزبانان برای مبارزه با اشرار و جلوگیری از ورود غیر قانونی آنها کمین می زنند. آنها اطلاعات دقیقی اززمان ورود اشرار ندارند، برای همین تا زمان آمدن اشرار در نقطه مرزی می مانند و مجبورند برای دست کردن غذا و چای آتش روشن کنند. اما این بو در فضا می پیچد و احتمال لو رفتن کمینگاه سربازان را بیشتر می کند.


محمد پیر توانا و همکارانش برای جلوگیری از لو رفتن کمینگاه سربازان، طرح جالبی ارائه داده اند. «عطر فریب» دارای چند رایحه است که هریک از آنها باید در جای خودش استفاده شود. برای مثال رایحه ساحل در دریابانی کاربرد دارد و رایحه خاکی در مرزبانی استفاده می شود، البته زمانی که هوا بارانی است این رایحه ها کاربرد نادرند و باید از رایحه باران استفاده شود. این رایحه کمک می کند تا بوی باران جایگزین بوی محیط شود.


از آنجایی که این عطر ذهن را فریب می دهد، نام «عطر فریب» را برای آن انتخاب شده است.
برچسب ها: عطر ، فریب ، علم و عمل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.