سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه سازمان الکترونیکی وزارت بهداشت راه اندازی شد

دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به منظور معرفي سامانه ها و وب سایت ها و خدمات الکترونیکی اقدام به راه اندازی سامانه ای با نام «ساوب» کرده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دبیر اجرایی جشنواره خدمات الکترونیک سلامت ضمن معرفی این سامانه اعلام کرد: وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكي همه ساله با هدف تغيير نگرش و بينش مردم نسبت به مقوله سلامتي، توسعه آگاهي مردم با توجه به پيشرفت لحظه به لحظه علم و تكنولوژي و پيوند عميق مردم با متوليان سلامت كشور و ايجاد ارتباط موثرتر، برنامه ها و خدمات متنوعي را پيش بيني مي كند.

دکتر حسین رياضی افزود: دفتر آمار و فناوری اطلاعات، وضعیت موجود را شناسایی کرده و به این نتیجه رسیده که با توجه به رسالت خدمت‌رساني به عموم مردم، ايجاد سامانه جهت معرفی خدمات الکترونیکی و وب سایت ها و اطلاع رسانی صحیح امري اجتناب ناپذیر مي‌باشد. بنابراین به کمک اين کانال ارائه خدمات، اطلاع رسانی به موقع و به هنگام و امکان دسترسي به خدمات در سطح گسترده فراهم مي شود.

وی در ادامه افزود: بنابر این دفتر آمار و فناوری اطلاعات اقدام به  سامانه ای به نام ساوب، نام ساوب از ابتداي كلمات " سازمان الكترونيكي وزارت بهداشت" کرده است که علاقمندان برای آشنایی با این سامانه به نشانی:http://saweb.behdasht.gov.ir کنند.

دکتر رياضی گفت: این درگاه كه  از سال گذشته كار خود را آغاز كرده  و به عنوان درگاهي پويا، سايت های خدماتي، آموزشي، پژوهشی، سلامت، درمان و اطلاع رساني را در خود جاي داده است.

وی افزود: سامانه هايي كه در ساوب لينك آن در دسترس مخاطب است در واقع شايد سال هاست كه خدمت آن شروع شده ولي با اين اقدام و با هدف تجميع و تمركز، دسترسي كاربر را بسيار آسان تر و حجم اطلاعات ارسالي را بيشتر در نظر گرفته ايم.

وي با اشاره به لزوم راه اندازی سامانه ساوب به اهداف آن اشاره و تصریح کرد: اهدافی که از راه اندازی این سامانه دنبال می کنیم شامل: تجمیع خدمات عمومی و سازمانی وافزایش بازدهی در سرعت و کیفیت خدمات، ایجاد فضای جذاب و انعطاف پذیر و دسترسی آسان  به خدمات است.

دبیر اجرایی جشنواره خدمات الکترونیک سلامت گفت: اطلاع رسانی به موقع و بهنگام که يکي از مهمترين انتظارات شهروندان يک جامعه و دريافت به موقع اطلاعات مورد نياز است./ع2



 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.