سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم راه شهداي انقلاب بحرین

انقلابیون بحرینی بر پایبندی به راه شهدای این کشور که به دست نظامیان رژیم آل خلیفه و با حمایت نیروهای سعودی به شهادت رسیده اند تاکید کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازالعالم، انقلابیون بحرینی خواهان برگزاری تظاهرات گسترده در سراسر این کشور شدند. همچنین گروه های معارض بحرینی بر برگزاری تظاهرات در غرب شهر منامه تاکید کردند. احمد رضی یکی از فعالان سیاسی آزاد شده بحرینی از شکنجه های شدید در زندان های رژیم آل خلیفه خبر داد. نیروهای امنیتی رژیم بحرین در زندان ها فعالان سیاسی را تحت شکنجه مجبور می کنند به اقدامات اعتراف کنند که مرتکب نشدند.

علی الموسوی گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: روز شهید عیسی الطویل روزی است که انقلابیون بحرینی آن را روز برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف بحرین اعلام کردند. ادامه برگزاری این تظاهرات تاکید کننده پایندی انقلابیون بحرینی به مسیر شهدای انقلاب این کشور تا محقق شدن اهداف مشروع آنان است. روز شهید در بحرین روزی است که انقلابیون هر هفته برای یکی از شهدای انقلاب برگزار می کنند.

در این روز دسته های گل تقدیم خانواده های شهدا یاد می شود. انقلابیون این دسته های گل را نشانه وفاداری به شهدار می دانند. نیروهای امنیتی رژیم به شدت با این تظاهرات برخورد می کنند و حملات سرکوبگرانه گسترده ای را در مناطق مختلف این کشور به راه انداخته اند و شهروندان بحرینی را تحت تعقیب قرار می دهند و گازهای سمی را به داخل منازل مردم پرتاب می کنند. احمد رضی یکی از فعالان رسانه ای آزاد شده از زندان های بحرین از وضع زندانیان سیاسی و شکنجه در زندان های رژیم آل خلیفه خبر داد و تاکید کرد وزارت کشور بحرین با اتهامات بی پایه و اساس فعالان سیاسی این کشور را زندانی می کند.

احمد رضی گفت: برخی از زندانیان در زندان با وضع بسیار وخیمی روبرو هستند و باید فورا تحت درمان قرار گیرند. بسیاری از جوانان با شکنجه فیزیکی،روانی و حتی تجاوز روبرو می شوند.

گزارشگر این شبکه افزود: رژیم آل خلیفه به جای محقق کردن خواسته های مردمی، دلیل اعتراضات در این کشور را دخالت های خارجی می داند. خالد آل خلیفه وزیر خارجه این رژیم در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل این اتهامات بی اساس را مطرح کرده است. از سوی دیگر دادگاه تجدید نظر بحرین با آزادی نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین با قید وثیقه مالی مخالفت و روز پنجشنبه آینده را زمان از سرگیری محاکمه وی اعلام کرد. دادگاه کیفری در بحرین رجب را به دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز و درخواست وی از مردم در پایگاه های اینترنتی اجتماعی برای حضور در تظاهرات به سه سال حبس محکوم کرد. شمار زیادی از سازمان های بین المللی و دولت های غربی بازداشت نبیل رجب را محکوم کردند و خواهان آزادی فوری وی شدند.
برچسب ها: بحرین ، آل خلیفه ، شهید ، شکنجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.