سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيينه 12 دوره مقاومت در سينماي دفاع مقدس؛

شورجه: جشنواره مقاومت بستری برای فیلم های های دفاع مقدس در سایر کشور ها فراهم کرده است

برپایی جشنواره مقاومت بستری برای سینمای دفاع مقدس در دنیا ایجاد کرده که مسئولان باید در مورد ساخت اثاراین گونه سینمایی دقت بیشتری به خرج دهند

به گزارش باشگاه خبرنگاران،جمال شورجه کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگارحوزه سینمای باشگاه خبرنگاران  در خصوص  جشنواره مقاومت و دفاع مقدس و جایگاه سینمای دفاع مقدس و دست آورد های آن در کشور گفت: به نظر من سینمای ایران در بخش ساخت فیلم های جنگ و عرصه دفاع مقدس بسیار قوی و قدرتمند ظاهر شده است و فیلم های این حوزه دارای پنانسیل های لازم و ظرفیت های هنری است که بتواند در سایر کشور ها دیده شود.
این کارگردان سینما در ادامه گفت: به نظر من با توجه به جهت دار بودن جشنواره های برون مرزی  فیلم های عرصه دفاع مقدس ما توانسته اند در خارج از مرزهای کشور نشان داده شوند.
کارگردان فیلم سینمایی «سی و سه روز» در ادامه گفت: سیاست هایی که پشت بسیاری از جشنواره های خارجی است مانع از این شده است که فیلم هایمان در خارج از ایران به خوبی اکران شود در غیر اینصورت سینمای ما در عرصه دفاع مقدس در طی این 30 سال تولیدات بسیار خوبی داشته است.
او ادامه داد: در طی سالیان گذشته در عرصه ساخت فیلم های دفاع مقدس فیلم های خوب و فاخری داشتیم که بسیاری از آنها توانسته است در جشنواره های معتبری عرض اندام کند اما این سیاست هایی که بر جشنواره ها ی دنیا حاکم است در این مدت فیلم های عرصه دفاع مقدس ما را در یک سانسور قرار داده است.
این کارگردان سینما در ادامه گفت: اگر مسئولانی که برای این سینما تصمیم می گیرند کمی در مورد انتخاب و نحوه تولید فیلم های عرصه دفاع مقدس حساسیت ویژه ای داشته باشند و تلاششان را در این زمینه بیشتر کنند  و تعاملات خودشان را با دنیا بیشتر کنند قطعا اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.
شورجه در ادامه درباره نحوه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس گفت: دو سالی است که جشنواره فیلم مقاومت بصورت بین المللی برگزار می شود و مسئولانی که این جشنواره را به راه انداخته اند از طریق این جشنواره امکان نمایش فیلم های عرصه دفاع مقدس را در بسیاری از کشور ها فراهم کرده اند و فرصت خوبی است که این فیلم ها دیده شود و چه بسا از طریق این جشنواره فیلم های عرصه دفاع مقدس ما به جشنواره های معتبر تری راه پیدا کنند.
 
او در آخر گفت: تلاشی که جشنواره فیلم مقاومت و دفاع مقدس برای مطرح کردن فیلم های این حوزه نشان داده است  زمینه ای را فراهم می کند که این این فیلم ها در کشور های دیگر دیده شود./ي2
برچسب ها: شورجه ، کارگردان ، سینما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.