سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

افراط در مصرف شیر سبب کمبود آهن می‌شود

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: افراط در خوردن شير به دلیل اینکه جايگزين غذاهاي اصلي دیگر مي‌شود، كودك را در معرض خطر كمبود‌هاي تغذيه اي به‌خصوص كمبود آهن قرار مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهد  ر، لیلا شورورزی، افزود: ميزان نياز به گروه شير و لبنيات در سنين مدرســه 2 تا 3 واحد است و اگر دانش‌آموز علاقه‌اي به خوردن شير ساده ندارد، مي‌توان شير طعم‌دار را به او توصيه كرد.

وی بیان کرد: با اضافه کردن مقداری كاكائو می‌توان شیر را طعم‌دار کرد، البته مقدار زياد آن به دلیل داشتن اگزالات از جذب كلسيم شير جلوگيري مي‌كند.

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور راه‌های دیگر خوراندن شیر به فرزندان را این‌گونه توضیح داد: مي‌توان شير را در قالب غذاهايي مثل فرني و شير برنج به كودكان داد و يا از فرآورده‌هاي شير مانند ماست، پنير و كشك در وعده صبحانه، ناهار و شام يا بستني در ميان‌وعده استفاده کرد.

شوروزی در ادامه اظهار داشت: برخي از كودكان سنين مدرسه از خوردن گوشت و سبزیجات امتناع مي‌ورزند، در حالي كه مصرف گوشت به‌عنوان منبع عمده پروتئين با كيفيت خوب، آهن و روي حائز اهميت است.

وی به مادران توصيه کرد: در غذاهايي كه مورد علاقه كودك مانند ماكاروني، كتلت، همبرگر و كباب از گوشت چرخ‌شده استفاده كنند./س

برچسب ها: کارشناس ، تغذیه ، معاونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.