سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

برداشت بیش از هزار تن دانه زیتون از باغات کرمانشاه

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بیش از یک‌هزار از باغات زیتون استان کرمانشاه بارورند و پیش‌بینی می‌شود امسال یک‌هزار و 300 تن دانه زیتون از باغات استان برداشت شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان

سید افشین صفوی گفت: روند توسعه باغات زیتون در استان کرمانشاه از سال 72 با سطحی معادل سه هکتار در روستای هیروی از توابع شهرستان پاوه شروع شد و در حال حاضر این سطح به یک‌هزار و 550 هکتار رسیده است.

صفوی افزود: با توجه به تک درختان و توده‌های کوچک جنگلی زیتون در استان، بی‌شک می‌توان استان کرمانشاه را یکی از خاستگاه‌های زیتون در ایران دانست که گاها عمر آنها به بیش از هزار سال قبل می‌رسد.

صفوی افزود: شهرستان‌های دالاهو، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب، ثلاث باباجانی، پاوه و کرمانشاه به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت زیتون در کرمانشاه را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر باغبانی استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود 165 هکتار از باغات زیتون استان زیر پوشش سیستم‌های آبیاری زیر فشار هستند، افزود: میزان تولید روغن زیتون استان  100 تن و میزان تولید کنسرو استان  500 تن است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: هم‌اکنون 2 واحد روغن‌کشی به ظرفیت یک‌هزار و 100 تن در شهرستان کرمانشاه وجود دارد و مقرر شده 2 واحد دیگر در شهرستان‌های دالاهو و سرپل‌ذهاب برای کنسرو گیری احداث شود.

وی سرانه مصرف روغن زیتون در دنیا را 500 گرم عنوان و تصریح کرد: این رقم در کشور 150 گرم و در استان کرمانشاه تنها پنج گرم، همچنین سرانه مصرف کنسرو زیتون در جهان 245 گرم، در ایران 300 گرم و در استان کرمانشاه 10 گرم است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، زیتون ، باغات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.