سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش مرکز پژوهش‌هاي مجلس در مورد نسل‌کشی مسلمانان در برمه

دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش‌ها گزارشی در مورد نسل کشی مسلمانان در برمه منتشر کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي مركز پژوهشهاي مجلس، اين مركز گزارشی در مورد نسل کشی مسلمانان در برمه منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: چند دهه است که مسلمانان در کشور برمه به صورت گسترده و مداوم مورد ظلم آزار و اذیت قرار می‌گیرند و این مسئله در ماه‌های اخیر تشدید شده است.

از ابتدای سال 2012بیش از 50 هزار مسلمان از قوم روهینگیا در شمال برمه توسط بودایی‌های تندرو و با حمایت دولت نظامی این کشور قتل عام شدند و این اقدام مورد اعتراض هیچ یک از نهادهای مدعی دمکراسی و حقوق بشر و کشورهای غربی قرار نگرفت.

این در حالی است که رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در سال 1370 برای نخستین بار نسبت به این قتل عام هشدار دادند و از سکوت مجامع مدعی دفاع از حقوق بشر شدیدا انتقاد کردند.

در این گزارش آمده است برخلاف ادعاهای دولت برمه مسلمانان در این کشور از صدها سال پیش ساکن و دارای حاکمیت بوده‌اند و اخراج و قتل عام کنونی آنها تنها در راستای پاکسازی قومی صورت می‌گیرد.

این گزارش پیشینه‌ای تاریخی از مسلمانان برمه‌ای ارائه داده و در نهایت راهکارهای ممکن برای کمک به آنها را پیشنهاد کرده است.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: پژوهش ، میانمار ، نسل کشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.