سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسط مسئولان ايرلندي؛

لزوم بهره گیری از ظرفیت بالای علمی ایران

در دیدار مسئولان وزارت علوم با مسئولان مراکز آموزش عالی ایرلند، لزوم بهره گیری از ظرفیت بالای علمی ایران مورد تاکید قرار گرفت.

ارسلان قربانی، قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در امور بین الملل در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  در دیداری که عصر دیروز معاون آموزشی وزیر علوم و قائم مقام وزیر در امور بین الملل با پروفسور برایان تورتن، رئیس انستیتو فناوری دابلین ایرلند و پروفسور میشل دوردکس، رئیس دانشکده علوم آن انستیتو در وزارت علوم داشته اند دو طرف با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های علمی و فناوری دو کشور بر لزوم ایجاد ارتباطات و همکاری های بیشتر علمی و تحقیقاتی بین دو کشور ایران و ایرلند تاکید کردند.

وی افزود: اعضای هیات ایرلندی ضمن بازدید از دانشگاه علمی کاربردی و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و امضای یادداشت تفاهم همکاری با مراکز فوق، توانمندی و پتانسیل های ایران را در علوم پیشرفته شگفت انگیز و کاملاً متفاوت از آنچه در رسانه های غربی القا می شود دانستند.

قربانی تصریح کرد:هیات ایرلندی وجود منابع غنی و عظیم انسانی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت های علمی و فناوری کشور ایرلند را به واسطه آمیزه های مختلف فرهنگی و مهاجر پذیری آن کشور، فرصت و امتیاز بزرگی برای تقویت و گسترش همکاری های دانشگاهی به ویژه موضوع تبادل استادان و دانشجویان و سایر تبادلات علمی و پژوهشی دانستند.

* ارتباطات علمی ایران و ایرلند افزایش می یابد

قربانی در ادامه به موقعیت علمی و فناوری ایران اشاره کرد و افزود: موقعیت علمی و فناوری ایران و شمارگان بسیار بالای چاپ مقالات در نشریات معتبر جهان در سطح منطقه و عرصه بین المللی بسیار حائز اهمیت و مورد اذعان مراکز علمی بین المللی است.

وی افزود: هم اکنون با توجه به نقش و میزان همکاری ایران در سازمان همکاری های اسلامی، به ویژه موضوع تاسیس و میزبانی از شبکه های مختلف علمی و فناوری منطقه ای و بین المللی در ایران فعالیت ISC در شیراز و مراکز تحقیقاتی تراز اول یونسکو در کشورمان را افتخاری بزرگ می دانیم.

در ادامه این دیدار نادری، منش معاون آموزشی وزیر علوم گفت: موقعیت جغرافیایی و راهبردی ایران در منطقه و جهان و همچنین منابع غنی طبیعی و نفتی و ظرفیت های بالای نیروی انسانی و دانشگاهی ایران در جهان بی نظیر است.

وی افزود: با توجه به وجود تنوع فرهنگی کشور ایرلند، شاهد ارتباطات بیشتری علمی، تحقیقاتی بین ایران و ایرلند است.

در ادامه به بررسی نحوه تبادل استاد و دانشجو و ارزشیابی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دو کشور ایران و ایرلند از دیگر مباحث بوده که ضمن رایزنی های به عمل آمده، راهکارهای لازم برای تقویت و گسترش هر چه بیشتر همکاری ها بین ایران و ایرلند بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ گردید./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.