سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار اعضای هیئت پارلمانی اندونزی صورت گرفت

تاكيد لاريجاني بر لزوم توسعه و گسترش مناسبات همه‌جانبه با اندونزی

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای هیئت پارلمانی اندونزی بر توسعه و گسترش مناسبات همه‌جانبه با این کشور تأکید کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس، علی لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي روز گذشته(سه‌شنبه) در دیدار هیئت پارلمانی اندونزی با تأکید بر سیاست اصولی کشورمان برای توسعه مناسبات همه‌جانبه با اندونزی به عنوان بزرگترین کشور اسلامی گفت: توسعه مناسبات اقتصادی، سیاسی و صنعتی بین کشورهای اسلامی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانایی‌های فراوان موجود در این کشورها جهان اسلام را به مهمترین قطب سیاسی،‌ اقتصادی و تعاملات جهانی تبدیل خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به حجم 1.8 میلیارد دلاری مبادلات تجاری، ‌بازرگانی بین دو کشور خاطرنشان کرد: ایران و اندونزی از امکانات و توانمندی‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف برای همکاری برخوردارند که استفاده از آنها می‌تواند جهش بزرگی در سطح مناسبات دوستانه فی‌مابین ایجاد کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان همکاری نزدیک دو پارلمان برای شناسایی فرصت‌های پیش روی به منظور گسترش روابط را بسیار با اهمیت دانست.

لاریجانی همچنین با اشاره به اهمیت توسعه و گسترش همکاری‌های نزدیک فی‌ما‌بین برای هر دو کشور تصریح کرد: باید مراقب پاره‌ای شیطنت‌ها برای ایجاد سوء‌تفاهم و خلل در روند توسعه مناسبات ایران و اندونزی بود.

در این دیدار همچنین "احمد نیظار شهاب" رئیس گروه دوستی پارلمانی اندونزی و ایران نیز سطح همکاری‌های دو کشور را بسیار خوب دانست و گفت: توسعه روابط دوستانه با ایران برای جاکارتا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در همین راستا بر اجرای سریع تفاهمات و پروژه‌های مشترک افزود: در این سفر با امکانات و عرصه‌های جدیدی برای توسعه مناسبات دوستانه فی‌مابین در زمینه تبادل استاد و دانشجو، داروسازی و همکاری‌های صنعتی آشنا شدیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی اندونزی و ایران نقش ایران در منطقه از جمله بحران سوریه را بسیار مهم خواند.

یکی از اعضای هیئت اندونزیایی در این دیدار با بیان اینکه قدرت‌های جهانی از همکاری‌های نزدیک ایران و اندونزی هراس دارند و گفت: کشورهای مستکبر از گسترش روابط دوستانه ایران و اندونزی هراس دارند، به همین منظور باید مراقب تلاش‌های آنها باشیم.

انتهای پیام/س2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.