سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل امور بانوان وزارت کشور عنوان کرد:

10 هزار کودک تحت آموزش مهارت های زندگی قرار می گیرند

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در سال 91 ده هزار کودک در سراسر کشور تحت آموزش مهارت های زندگی قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، عباسی مدیر کل امور بانوان وزارت کشور امروز 4 مهر در نشست خبری روز جهانی و هفته ملی کودک که در  آمفی تئاتر ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: تلاش های زیادی برای احقاق حقوق کودکان صورت گرفته ولی سوال این است که چقدر این تلاش ها جواب داده است.
 
باید توجه داشت که آمار قاچاق و فروش کودکان در کشور بسیار نگران کننده  است بنابراین باید تجدید نظری در استراتژی ها و برنامه ها داشته باشیم تا بتوانیم گام موثری در احقاق حقوق کودکان برداریم.
 
وی گفت: اسلام هیچ گونه نگاه پدر سالاری و نگاه زن سالاری ندارد بلکه معتقد است که باید یک رابطه متعادل بین اعضای خانواده برقرار باشد تا امنیت روحی و فکری در خانواده برقرار شود.
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در برنامه های توسعه و پنجم خود به حقوق کودکان توجه کرده است به خصوص در قانون پنجم توسعه به امنیت کودکان در جامعه و خانواده پرداخته شده است و وظیفه آن طبق ماده 227 به وزارت کشور محول شده است.
 
عباسی با بیان این که وزارت کشور وظیفه نظارت، هماهنگی و حمایت دارد، عنوان کرد: وزارت کشور کارهای زیادی در زمینه حمایت از کودکان انجام داده است به عنوان مثال طی طرحی تحقیقاتی مهد کودک هایی را مورد بررسی قرار داده و بعد از شناسایی نیازها سعی شده تا با کمک دستگاه های ذی ربط دوره های تخصصی آموزشی برای مدیران ، مربیان، برگزار کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: مقرر شده در سال 91 ده هزار کودک در سراسر کشور  آموزش های مهارت های زندگی را ببینند./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.