سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مركز پژوهشهاي مجلس منتشر كرد

نقدی بر مواد مرتبط با ایثارگران در قانون برنامه پنجم توسعه

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مواد مرتبط با ایثارگران در قانون برنامه پنجم توسعه را مورد نقد و ارزیابی قرار داد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌ها ، دفتر مطالعات اجتماعی در این گزارش سعی کرده تا با بررسی مفاد احکام قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص ایثارگران، مسائل و چالش‌های مترتب بر اجرا یا عدم اجرای آنها مورد توجه قرار دهد.

از این منظر سیاست کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در برنامه مذکور مبنی بر "اولویت‌دادن به ایثارگران انقلاب اسلامی در عرضه منابع مالی و فرصت‌ها و امکانات و مسئولیت‌های دولتی درصحنه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی" مبنا و معیار اصلی در سنجش کارآیی و تنقیح قوانین موجود قرار گرفته است. در این رابطه ارزیابی لازم برای هر یک از احکام مذکور صورت‌گرفته و اشکالات موجود از جنبه تقنینی، اجرایی و شکلی مورد نقد و بررسی قرار گرفته‌اند.

چنین اشکالاتی هم ایثارگران و هم دستگاه‌های اجرایی و نیز نهاد متولی رسیدگی به امور ایثارگران را با چالش‌های عدیده‌ای در اجرا و تفسیر مواجه کرده است.

در ادامه این گزارش پس از بررسی هر ماده از مواد مربوط به ایثارگران در قانون برنامه پنجم توسعه پیشنهادهایی برای رفع ایرادات مربوطه مطرح شده است. علاوه بر این، سعی شده است تا مشکلاتی ناشی از عوامل درونی و بیرونی تاثیرگزار بر امور ایثارگران مطرح و با ارائه راهکارهای قانونی، کاستی‌ها و مشکلات عدم اجرای مفاد برنامه پنجم توسعه برطرف و امکان اجرایی‌شدن آن برای تسهیل امور ایثارگران فراهم شود.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: مجلس ، پژوهش ، ایثارگران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.