سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

نقش مهم والدین در انتخاب دوست فرزندان‌شان

والدین نقش تأثیرگذاری در انتخاب دوست شایسته برای فرزندان‌شان ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، یک جامعه‌شناس گفت: دوره رشد همه افراد شامل دوره‌های مختلف می‌شود که یکی از مهم‌ترین مراحل رشد اجتماعی کودک است که در آن موضوع اجتماعی شدن فرد توسط هم‌سالان مطرح می‌شود.

مقدم افزود: چون کودکان در اثر ارتباطات و تعاملات و معاشرت با دوستان موفق به کسب مهارت زندگی در بطن جامعه می‌شوند، اهمیت دوست و دوست‌یابی به شکل قابل توجهی بیان می‌شود.

وی با بیان اینکه همه خانواده‌ها نگران دوست‌یابی صحیح فرزندان‌شان هستند، تصریح کرد: والدین باید توجه داشته باشند که نقش والدین با کمتر بودن سن کودکان در امر دوست‌یابی بیشتر می‌شود.

این جامعه شناس ادامه داد: والدین با بیشتر شدن سن فرزندان خود نباید تصور کنند که آن‌ها باید به حال خود رها شده و در انتخاب دوست به شکل کاملاً مختار عمل کنند، چرا که با افزایش سن فرزندان، نقش والدین از انتخاب دوست به کنترل و نظارت غیرمستقیم تغییر پیدا می‌کند.

مقدم با بیان اینکه والدین باید ارتباط خود را با والدین دوستان فرزندان‌شان زیاد کنند، اظهار کرد: ارتباط صحیح والدین با والدین دوستان فرزندان‌شان باعث می‌شود که شناخت آن‌ها نسبت به دوست فرزندشان بیشتر شده و نظارت کافی در این زمینه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: والدین باید توجه داشته باشند که روابط آن‌ها با فرزندان‌شان به گونه‌ای باشد که هر اتفاقی که خارج از خانه برای‌شان می‌افتد را به پدر و مادر خود بگویند و چیزی را از آن‌ها مخفی نکنند و والدین را به عنوان همراه و هم‌دلی صمیمی برای بیان حرف‌های‌شان حفظ کنند./س
برچسب ها: والدین ، انتخاب ، دوست ، فرزند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.