سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيينه 12 دوره مقاومت در سينماي دفاع مقدس:

پوران درخشنده:نگاه طنز به سينماي دفاع مقدس تقدس ها را به سخره مي‌گيرد

نگاه طنز به عرصه‌ي دفاع مقدس در حوزه‌ي سينما با فاصله داشتن از ارزش ها و باورهاي آن دوران تقدس هاي دفاع مقدس را به سخره مي‌گيرد.

پوران درخشنده كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: سينماي دفاع مقدس با توجه به جايگاهي كه در ارتباط با برقراري با جوانان دارد هنوز نتوانسته آن طور كه بايد و شايد نقش خود را ايفا كند. هنوز سينما پيامي را براي جذب جوانان به دفاع مقدس نداده است تا آنان را به درك اين عرصه نزديك و در حفظ آن كوشا گرداند.
وي ادامه داد: ما در عرصه‌ي دفاع مقدس نگاه نو و تازه اي را نداريم و فيلم هاي خوب شناخته شده در اين عرصه به دليل انگشت شمار بودن هنوز نتوانسته خوبي انسان هاي آ‌ن دوران و باورهاي اعتقادي شان را به تصوير كشد.
درخشنده افزود: سينماي دفاع مقدس به يك نگاه تازه و عاري از گيشه هاي رايج در فيلم هاي ساخته شده نياز دارد و خون تازه اي بايد در رگ هاي سينماي دفاع مقدس جاري شود.
اين كارگردان در مورد نگاه طنز به عرصه‌ي دفاع مقدس اظهار داشت: من با نگاه طنزگونه به دفاع مقدس موافق نيستم زيرا اين نگاه با تقدس ها، ارزش ها و باورهاي آن زمان فاصله اي زيادي دارد و پرداختن به اين موضوع با ديده طنز سبب به سخره گرفتن اين ارزش ها مي‌شود.
درخشنده عنوان كرد: داشتن يك رويكرد تازه در اين عرصه نيازمند به باور رسيدن ما در خصوص ارزش هاي آن دوران است و يك نگاهي كه علاوه بر ايجاد انگيزه در كارگردانان نسبت به اين دوران حرمت گذاري كند.
وي بيان داشت: مسئولان بايد در سينماي دفاع مقدس سرمايه گذاري كنند و با فراهم كردن و همچنين انگيزه راه را براي كارگردانان هموار سازند و خواهان يك حركت جدي در اين زمينه باشند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.