سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پژوهشکده های مجازی سازمان بسیج جامعه پزشکي:

کمک به ارتقاء جایگاه علم و دانش رسالت اصلی پژوهشکده های مجازی است

رسالت اصلی پژوهشکده های مجازی کمک به ارتقاء جایگاه علم و دانش از بستر مجازی است.

 دکتر عیسی  مالمیر  رئیس پژوهشکده  های مجازی سازمان بسیج جامعه پزشکی  کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت:  بسیج جامعه پزشکی با تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری اقدام به تاسیس و راه اندازی 4 پژوهشکده مجازی حوادث و بلایا،  بیوتکنولوژی پزشکی، سلامت و ایمنی و محیط زیست،‌ پژوهشکده اسلام و سلامت پایدار نمودن است که درجهت کمک به ارتقا علم و دانش رصد فعالیت های پژوهشی که در سطح کشور در حوزه های تخصصی ا نجام می گیرد از اهم وظایف هر پژوهشکده می باشد و در این راستا پژوهشکده های مجازی این سازمان اقدامات ارزنده ای را انجام داده  است.
 وی افزود:  در حوزه حوادث و بلایا پژوهشکده مربوطه تاکنون اقدام به برگزاری  5 کنگره  بین المللی نموده است که دستاورد هایی همچون تاسیس اولین و تنهاترین بانک حوادث  و بلایا شامل 3000 عنوان پایان نامه 15 هزار  عنوان مقاله 5000 قطعه عکس و 1500 کتاب مرتبط با این حوزه داشته است و پیشنهاد و تشکیل سازمان مدیریت بحران در قبل از ایجاد پژوهشکده ها برای اولین بار توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی  کشور مطرح شد.
 وی ادامه داد:  طراحی ساختار تیم های اضطراری عمومی و تخصصی که در حال حاضر بالغ بر 9 هزار  تیم طراحی و عملیاتی شده است از نقاط  قوت سازمان بسیج جامعه پزشکی  در حوزه پژوهشکده  های مجازی  بوده  است که نتیجه ملموس و مشهود آن طراحی این تیم ها در  زلزله اخیر آذربایجان شرقی و عملکرد  خوب و ارزنده این تیم ها بوده است.
 وی تصریح کرد:  با توجه به اینکه سال 92  سال پایانی قانون آزمایشي سازمان مدیریت بحران کشور است پیشنهاد تغییر قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران توسط این سازمان ارائه شده است.
 
 
**16  بانک اطلاعاتی در حوزه  بیوتکنولوژی  پزشکی طراحی شده است
 
 دکتر مالمیر در ادامه گفت:  در بخش مقالات بیوتکنولوژی پزشکی 5 هزار مقاله مرتبط گرد‌آوری و در بخش کتاب حدود سه هزار کتاب و در بخش پایان نامه نیز 2000 مقاله مرتبط نیز وجود دارد.
 وی ادامه داد: اخیرا هم اولین نشست راهبردی بیوتکنولوژی پزشکی  کشور در محل  پژوهشکده های این سازمان  با حضور کلیه انجمن های علمی و سازمان های مرتبط با این حوزه نسبت به ارائه نظرات و پیشنهادات جهت رفع  نواقص موجود اقدام کردند  که دبیرخانه پژوهشکده های مجازی در حال پیگیری مصوبات این جلسه هستند.
 وی یاد آور شد: نظر به اهمیت علم بیوتکنولوژی در قرن اخیر این پژوهشکده کانونی جامع جهت پیگیری مطالبات مطرح شده  در سند چشم انداز 1404 برنامه 5 ساله و نقشه جامع علمی سلامت کشور می باشد و در این حوزه یاری مسئولین و اندیشمندان دست اندر کار این حوزه  با ارائه نظرات و پیشنهادات می تواند بسیار راهگشا و مفید باشد.
وی به پژوهشکده اسلام و سلامت پایدار اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش انکار ناپذیر این حوزه پژوهشکده  با برگزاری  جلسات مختلف  با مسولین  و معاونان وزارتخانه های جهاد کشاورزی  و آموزش و پرورش اقداماتی را درا ین زمینه آغاز کرده است.
 
 
***نشریه علمی پژوهشی سلامت در حوادث و بلایا منتشر خواهد شد
 
 رئیس پژوهشکده های مجازی سازمان بسیج جامعه پزشکی در ادامه گفت:  در حوزه سلامت جنین ، تغذیه و سبک زندگی و فقه و اخلاق پزشکی  این پژوهشکده  در حال طراحی و تدوین  بانک های اطلاعاتی مرتبط می باشد و در بحث پژوهشکده  مجازی HSE نظر به اهمیت نقش محیط در سلامتی،‌ این پژوهشکده  نیز دارای 12 بانک اطلاعاتی مرتبط ،‌ 2500 مقاله،  1500 عنوان کتاب و 2000 پایان نامه می باشد
وی افزود:  پژوهشکده  های مجازی  سازمان بسیج جامعه پزشکی در ارزیابی های اخیر سازمان بسیج علمی کشور  به عنوان  پر مخاطب ترین پر مخاطب ترین پایگاه  علمی سازمان بسیج جامعه پزشکی  معرفی و مورد تقدیر قرار گرفته است.
 وی تصریح کرد:  سیاست های پژوهشکده ها به صورت روزانه آپدیت می شود و مخاطبین آن اغلب دانشجویان  تحصیلات تکمیلی ،‌اساتید و  محققین مربوطه هستند.
 دکتر مالیمر خاطر نشان کرد:  مجوز نشریات علمی پژوهشی برای برخی از  این پژوهشکده های مجازی گرفته  شده و در هر کدام از پژوهشکده ها تاکنون دو جلد کتاب طراحی و منتشر شده است./عط
برچسب ها: اطلاعات ، پزشکی ، پژوهشکده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.