سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیپلمات هزار چهره نگران انفعال دیپلماسی

قربان اوغلی وقتی دید با این افتضاحات در دولت اصولگرا جایگاهی ندارد بلافاصله به دشمن سرسخت این دولت تبدیل شد و با پیوستن به اردوگاه رقیب مسئولیت کمیته . . .

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از صراط نيوز، قبلاً در خبر ها آمده بود که جاوید قربان اوغلی سفیر پیشین کشورمان در آفریقای جنوبی در زمان سفارتش در آفریقای جنوبی رسوایی بازداشت همسران مقامات ایرانی را به دلیل خروج غیر قانونی طلای خام به بار آورد، در همان زمان هم شرکتی را به مدیرعاملی فرزندش در آن کشور جهت فعالیت های اقتصادی ایجاد کرد که تا کنون به فعالیت ادامه می دهد و وی با استفاده از رانت سفیر بودن فرصت بی نظیری را برای خود و خانواده اش به وجود آورد . قربان اوغلی وقتی دید با این افتضاحات در دولت اصولگرا جایگاهی ندارد بلافاصله به دشمن سرسخت این دولت تبدیل شد و با پیوستن به اردوگاه رقیب مسئولیت کمیته سیاست خارجی میر حسین موسوی را در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم بر عهده گرفت . او وبلاگ شخصیش را به مکانی برای تعریف و تمجید های عجیب و غریب از موسوی تبدیل کرد و به حامی جدی اصلاحات بدل شد .

وی که بلند پروازی هایش برای رسیدن به جایگاه وزیر امورخارجه بود ساعت 1 بامداد 23 خرداد 1388 تنها ساعاتی پس از اینکه میرحسین موسوی در کنفرانسی خود را نامزد پیروز خواند با رفتن به ساختمان وزارت خارجه طوری رفتار می کرد که گویا آمده بود وزارتخانه را تحویل بگیرد! . وی بعد از دومین پیروزی محمود احمدی نژاد به یکی از پیشتازان سم پاشی علیه فعالیت های دیپلماسی کشورمان تبدیل شد و با سیاه نمایی های گسترده به ظاهر القا می کرد که دستگاه امور خارجه ناکار آمد است تا اینکه پس از عزل نامناسب وزیر امورخارجه در آذرماه 89 به همراه همفکران اصلاح طلبش با استقبال از انتصاب همکار و دوست سابق خود به وزارت خارجه وی را بهترین گزینه برای این سمت دانستند .

حال آنچه جالب توجه است این است که قربان اوغلی مرد هزار چهره دیپلماسی که هم اصولگراست و هم اصلاح طلب، هم دیپلمات است هم فعال اقتصادی، هم کار رسانه ای می کند هم دفاع های غیر قابل توجیه چرا تنها کمتر از دو سال از مواضع قبلی خود عقب نشینی کرده است ؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.