سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار سكه در آخرين هفته تابستان

بازار سكه در هفته قبل به شدت تحت تاثير نرخ ارز و بعد اونس جهاني در طول هفته نوساناتي داشت كه در نهايت با كاهش قيمت به هفته آخر فصل تابستان خاتمه داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در طول هفته گذشته افت و خيز‌هاي طلا و بويژه ارز سبب شد تا بازار سكه روند صعودي و نزولي به خود بگيرد و در نهايت با افت 2 هزار توماني نسبت به آغازين هفته، هفته آخر تابستان را به پايان رساند و اين شرايط در حالي است كه بازار سكه در فصل تابستان شاهد رشد 36 درصدي بود و از بهاي 695 هزار توماني در ابتداي تابستان 950 هزار تومان در آخرين روز فصل تابستان رسيد.

بنابراين گزارش، در روز سه‌شنبه همزمان با رشد طلا و دلار داخل، قيمت انواع سكه در بازار ترقي كرد و با افزايش 38 هزار توماني، بهاي سكه طرح قديم و امامي بر روي نرخ 952 هزار تومان قرار گرفت. نيم سكه 20 هزار تومان و ربع سكه 11 هزار تومان افزايش يافتند و به ترتيب 478 و 240 هزار تومان در بازار سكه فروخته شدند. كه در روز يكشنبه با وجود ثبات بهاي جهاني طلا و افزايش بهاي دلار داخل، تنها به دليل افزايش عرضه سكه در بازار‌، بهاي سكه‌ها رو به كاهش نهاد و سكه طرح قديم و امامي بعد از افت 10 هزار توماني به 942 هزار تومان رسيد. نيم سكه و ربع هم با كاهش 6 و 3 هزار توماني با بهاي 472 و 237 هزار تومان به فروش رسيدند.

سكه يك گرمي هم در اين روز باقيست 136 هزار تومان معامله شد.

اين گزارش مي‌افزايد، بازار سكه در روز دوشنبه با توجه به رشد بهاي طلا و دلار قيمت سكه‌ها را افزايش داد و سكه طرح قديم و امامي را تا سطح 955 و 954 هزار تومان و نيم سكه را تا 477 هزار تومان بالا‌ آورد ربع سكه هم با رشد 2 هزار توماني به قيمت 239 هزار تومان رسيد. اما سكهم 1 گرمي بدون نوسان باقي ماند.

برپايه اين گزارش در روز سه‌شنبه قيمت سكه‌ها در راستاي افت بهاي طلا و دلار كاهش يافت. اما در روز چهارشنبه با وجود سقوط دلار تا سطح 2429 تومان، بهاي سكه‌ها افزايشي شد و سكه بهار آزادي از بهاي 934 هزار تومان روز قبل، در روز چهارشنبه با رشد 15 هزار توماني به 949 هزار تومان رسيد. نيم‌سكه هم با رشد از بهاي 446 هزار تومان روز سه شنبه به بهاي 474هزار تومان در روز چهارشنبه رسيد. ربع سكه و سكه يك گرمي نيز در روز چهارشنبه با بهاي 237 و 133 هزار و 500 تومان فروخته شد.

شايان ذكر است، در روز پنج شنبه بازار سكه در آخرين روز كاريش در فصل تابستان با ثبات نسبي به كار خود پايان داد و قيمت سكه بهار آزادي را به 950 هزار تومان در طرح قديم و امامي رساند. نيم سكه و ربع و سكه يك گرمي بدون نوسان و با همان بهاي روز قبل در بازار معامله شدند./س

برچسب ها: بازار ، سکه ، طلا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.