سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمان را براي فرآيند گمرکي با آموزش کوتاه کنيم

يک کارشناس اقتصادي اصلي ترين چالش هاي پيش روي گمرک را بحث قوانين و مقررات، تشريفات گمرکي، ساختار سازماني گمرک و عدم وجود يک زيرساخت مناسب دانست.

سليمي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت:‌ عدم وجود زيرساختارها در غالب گمرک الکترونيکي و يا کم توجهي به سيستم هاي الکترونيکي و فقدان تجهيزات مورد نياز بار کنترل کيفي کالاها منجر به واردات گسترده مي شود، بنابراين مي توان با راه اندازي سيستم ارزش ضد بنياد و آموزش کافي به کارکنان گمرک و کاربران (تجار) گامي مهم در جهت حل اين مشکل برداشت.

وي يکي ديگر از چالش هاي پيش روي گمرک را تشريفات گمرکي دانست و گفت: طولاني بودن زمان براي فرآيندهاي مربوط به مسائل گمرکي از جمله اتلاف زمان ترخيص کالا، انباشت کالا، عدم تطبيق استانداردهاي ما با استانداردهاي جهاني و اختلاف بين گمرک و صاحبان کالا از ديگر موانع پيش روي گمرک است که با ايجاد گمرکات اختصاصي اين مسئله بهبود مي يابد.

سليمي خاطرنشان کرد: در سال گذشته قانون جديد امور گمرکي در مجلس تصويب شده ولي در حال حاضر هنوز به مرحله اجرا در نيامده که مي توان با تسريع در اجراي آن کمک فراواني به مشکلات گمرکي داشت.

وي در خاتمه افزود:‌ با نظارت دقيق بر عملکرد مراکز گمرکي و برقراري سيستم هاي شبکه اي و رايانه اي که اعمال سليقه را در فرآيندهاي گمرکي حذف مي کند و آموزش کارکنان و کاربران و ايجاد مراکز اطلاع رساني پويا و فعال براي حل مشکلات ارباب رجوع مي توان مشکلات گمرکي را مرتفع ساخت./س
برچسب ها: گمرک ، چالش ، قوانین ، زیرساخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.