سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز دور دوم ساماندهي كالاهاي موجود در سطح بازار با باركد شبنم

مدير طرح شبنم از آغاز دور دوم ساماندهي كالاهاي موجود در سطح بازار خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا؛ « غلامرضا نوري زاده» افزود: بر اين اساس با توجه به مصوبه كميته راهبردي شبكه بازرسي و نظارت مردمي و با همكاري ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، درج كد دوبعدي شبنم از اول مهرماه آغاز و تا اول آذر ماه امسال ادامه خواهد داشت.

وي گفت: پس از اين دوره  دوماهه بازرسان شوراي اصناف به بازار مراجعه مي كنند و تمامي كالاهاي مشمول الزام درج كد دوبعدي شبنم را رصد و كالاهاي فاقد باركد را به عنوان كالاي قاچاق از سطح بازار جمع آوري مي كنند.

وي ادامه داد: دوره نخست ساماندهي كالاهاي موجود در سطح بازار اوايل امسال و با همكاري 5 اتحاديه برگزار شد و در دور دوم با 18 اتحاديه مرتبط با كالاهاي مشمول پروژه شبنم هماهنگي ها و توافقات انجام شده و اين اتحاديه ها ما را در مسير اجراي موفق پروژه همراهي مي كنند.

نوري زاده در ادامه گفت: در اين دوره برچسب هايي كه براي كالاهاي موجود در سطح بازار صادر مي شود با برچسب هايي كه در روند واردات كالا به كشور روي كالا درج مي شود از لحاظ ظاهري تفاوت دارد، بنحوي كه بازرسان امكان تشخيص دو گروه كالا را داشته و فرايند كد دار شدن كالاهاي موجود در سطح بازار با سلامت و دقت بيشتري انجام شود.

وي افزود: پس از آغاز اجراي پروژه شبنم كه بنا شد تمامي كالاهاي وارداتي به كشور شناسنامه دار شده و با الصاق يك كد دوبعدي منحصر به فرد قابل شناسايي و قابل تشخيص از كالاي قاچاق و تقلبي باشد، با حجم وسيعي از كالا مواجه شديم كه پيش از اغاز پروژه شبنم از فرايند قانوني واردات عبوركرده و وارد بازار شده بودند .

به گفته نوري زاده، به همين دليل تصميم بر آن گرفته شد كه به روشي كالاهاي موجود در سطح بازار هم كد دار شوند. به اين ترتيب دارندگان كالاهاي مشمول طرح شبنم به اتحاديه مرتبط مراجعه كرده و اتحاديه اسناد و مدارك كالا  را مورد بررسي قرار داده و در صورت تاييد فرم هاي خود اظهاري، برچسب هاي شبنم صادر و توسط ماورين الصاق مجاز، روي كالاها نصب مي شود.

مدير طرح شبنم گفت: الصاق باركد صرفا و الزاما توسط ماموران انجام خواهد شد و از آنجا كه قصد داشتيم روند الصاق باركد با سرعت و دقت بيشتري انجام شود تعداد 12 هزار نفر در سطح كشور به اين منظور و در طول دوره ياد شده فعاليت خواهند داشت./س
برچسب ها: طرح ، شبنم ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.