فرماندار بویراحمد گفت: قاچاق كالا در این شهرستان در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد كاهش یافت.

'محمد الفونه' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: بر اساس آمار، ارزش ریالی كالاهای كشف شده درشهرستان بویراحمد بیش از 43 میلیارد ریال بوده است كه این میزان، كاهش 24 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
وی بیان كرد: براساس گزارش های نیروی انتظامی و گمرك كهگیلویه و بویراحمد دخانیات، پوشاك، كیف و كفش،تجهیزات ماهواره ای،لوازم آرایشی و بهداشتی از كشفیات عمده در زمینه قاچاق كالا در بویراحمد بوده است.
الفونه با اشاره به اینكه قاچاق كالا نقطه مقابل رشد اقتصاد ملی است اظهار داشت: مبارزه با این پدیده مخرب تلاش و جدیت تمامی دستگاه های اجرایی مربوطه را می طلبد.
الفونه كاهش میزان اشتغال مولد و از بین بردن توان رقابت محصولات داخلی و ساخت كشور با محصولات خارجی را از آثار زیان بار قاچاق كالا دانست و عنوان كرد : این پدیده موجب ضرر و زیان اقتصادی به جامعه و كاهش درآمد دولت می شود.
رییس ستاد قاچاق كالا و ارز بویراحمد ابراز داشت:با انجام كارهای فرهنگی در سطح جامعه می بایست آگاهی و باور عمومی را نسبت به مضرات ورود كالاهای قاچاق به كشور افزایش داد.
الفونه گفت: می بایست با حمایت از تولید محصولات داخلی و ساخت كشور زمینه را برای اشتغال پایدار فراهم كرد.
وی اقدامات نیروی انتظامی بویراحمد،استقرار ایستگاه های ایست وبازرسی در ورودی جاده های استان،اجرایی شدن طرح شبنم،تشویق و ترغیب مردم به خرید كالاهای ایرانی و نامگذاری سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی را از دلایل كاهش قاچاق كالا در بویراحمد عنوان كرد./س
برچسب ها: قاچاق ، کالا ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.