سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرحله جديد شبنم اغاز شد ، کاهش شديد قاچاق کالا

مجري طرح شبنم ( شبکه نظارت و بازرسي مردمي ) از آغاز مرحله جديد اين طرح از امروز خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد محمود اعلايي در گفتگو از استقبال خوب اصناف در اجراي اين طرح خبر د اد و گفت« با توجه به اينکه هر قلم کالا يک برچسب انحصاري دارد امکان جعل ان وجود ندارد و قاچاق کالاهاي مشمول اين طرح نيز به شدت کاهش يافته است.

وي اظهار داشت : اين طرح چون در گستره ملي زماني و مکاني اجرايي مي شود به صورت گام به گام پيش مي رويم تا برا مردم مشکلاتي پيش نمييادو در مرحله نخست حدود 120 ميليون کالا مشمول دريافت برچسب شبنم شده است و در مرحله دوم نيز کالاي بيشتري را شامل خواهد شد.

گام هاي اول براي برچسب کالاهاي وارداتي است و گام دوم براي کالايي وارداتي اجرا مي شود که قبلا انجام شده است و اما  در انبارها قرار دارد و با همکاري اصناف دارنده آن در بازار به اتحاديه معرفي و براي دريافت برچسب شبنم اقدام مي شود.

اعلايي گفت : کالاهايي که قبل از اول ارديبهشت وارد چرخه عرضه شده‌ ست بايد واحدهاي صنفي براي دريافت کد و برچسب شبنم اظهار کنند.

مجري طرح شبنم با بيان اين‌که در مرحله جديد دريافت برچسب شبنم برخي گروه‌هاي مجموعه اول ( 5 گروه کالايي مانند رايانه ها و لوازم ارايشي و بهداشتي )توسعه پيدا کرده‌ است، گفت: همه لوازم خانگي، صوتي و تصويري، رايانه و قطعات، لوازم وتجهيزات پزشکي،‌ لوازم آرايشي و بهداشتي، لوازم ساختماني، لوازم ورزشي،‌ شيرآلات، اسباب بازي، کيف و کفش، اقلام خوراکي، آشاميدني و کنسرو بايد در يک فرصت دو ماهه براي دريافت برچسب شبنم معرفي شود.

 وي گفت: با اجراي اين طرح که از اول  ابان پارسال اغاز شده است واردات رسمي گوشي تلفن همراه  تا 15 برابر افزايش يافته و واردات قاچاق رايانه هم تا 5 درصد رسيده است که بازهم کمتر خواهد شد.

 اعلايي هر گونه امکان جعل بارکد و برچسب شبنم کالا ها را رد کرد و گفت : تاکنون حتي يک مورد هم از جعل گزارش نشده است و حرفهايي که مطرح مي شود ، صحت ندارد./عب

برچسب ها: آغاز ، طرح ، شبنم ، نظارت ، کالا ، بازرسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.