فرماندار سلماس گفت: کالاهای بدون کد شبنم از بازار سلماس جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از ارومیه، مرتضی نظری پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی طرح شبنم در سلماس اظهار داشت: طرح شبنم در راستای تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اجرا و با اجرای آن از ورود کالاهای قاچاق به بازار جلوگیری می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح تمامی کالاهایی که فاقد کد شبنم هستند از بازار شهرستان سلماس جمع‌آوری می‌شود.

نظری با بیان اینکه متولی اصلی این طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: اداره بازرگانی سلماس به عنوان بخش تجارت و شبکه توزیع کالا، برای مبارزه با توزیع کالای قاچاق و جعلی اقدام به ایجاد سامانه شبکه نظارت مردمی کرده است که این سامانه می‌تواند نقش مهمی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایفا کند.

این مسئول با بیان اینکه با اجرای طرح شبنم در شهرستان سلماس مردم بر بازار نظارت می‌کنند تصریح کرد: با اجرای این طرح امکان سیاست‌گذاری متمرکز بر بازار فراهم و کنترل دولت در بخش کالا و خدمات در بازار تقویت می‌شود.

وی مزایای دیگر این طرح را یادآور شد و اضافه کرد: تسهیل اجرایی شدن سیاست‌‌های ویژه دولت در کنترل بازار و شفاف‌سازی گردش کالا در سطح عرضه از مزایای مهم این طرح است و ماموران نظارتی امکان رصد و رهگیری کالاهای وارداتی را از طریق کد الصاقی پیدا می‌کنند.

فرماندار سلماس خاطرنشان کرد: لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، تجهیزات پزشکی، قطعات و لوازم رایانه‌ای از جمله کالاهایی هستند که در این طرح قرار دارند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.