سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثير لیموترش در کاهش تهوع خانم های باردار

مصرف و بوئیدن لیموترش در کاهش تهوع در افرادی که شیمی درمانی می کنند و خانم های باردار موثر است.

میترا زراتی، کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: لیموترش از مرکبات غنی از ویتامین c است لیمو ترش از بین مرکبات حاوی ویتامین c غنی است.

زراتی افزود: در افرادی که مشکل کم خونی فقر، آهن دارند توصیه می شود، همراه غذای حاوی گوشت لیموترش را مصرف کنند ویتامین c به خصوص لیموترش جذب آهن را افزایش می دهد.

زراتی ادامه داد: در مورد مصرف لیموترش باید به این نکته توجه داشت که لیموترش بلافاصله بعد از برش باید مصرف شود چون لیموترش ظرف مدت نیم ساعت اثرش خنثی می شود. لیموترش حتی به برش چاقو نیز حساس است و سریع اثرش از بین می رود و باید در یخچال نگه داری شود.

زراتی تشریح کرد: افرادی که دچار تهوع هستند مانند کسانی که شیمی درمانی می کنند و همچنین خانم های باردار که تهوع دوران بارداری دارند مصرف آب لیموترش و بوئیدن پوست آن به کاهش تهوع کمک می کند.

وی اظهار داشت: این تفکر نادرست است که بعد از مصرف غذاهای چرب خوردن لیموترش در کاهش جذب چربی موثر است.

زراتی متذکر شد: لیموترش حاوی آنتی اکسیدان است به ویژه در افرادی که در هوای آلوده کار می کنند، مانند راننده ها و کسانی که کارهای فیزیکی در هوای آزاد انجام می دهند باید در رژیم غذايی روزانه خود لیموترش را مصرف کنند که مانع از عملکرد مواد مضرر هوا در بدن خواهد شد.

زراتی تصریح کرد: لیموترش نباید همراه چای مصرف شود به لحاظ اینکه ویتامین c موجود در لیموترش را از بین خواهد برد چون ویتامین c نیست به حرارت حساس است.

وی توصیه کرد: در افرادی که مشکل کلیه دارند و به دنبال مشکل کلیه پتاسيم خون آنها افزایش پیدا می کنند نباید از مرکبات به خصوص لیموترش استفاده کند./ح
برچسب ها: لیموترش ، تهوع ، بارداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.