سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پایگاه استنادی علوم ایران و جهان اسلام:

دولت در سرمایه گذاری پژوهش از هیچ چیز دریغ نکرده است

دولت و وزارت علوم و وزارت بهداشت در سرمایه گذاری پژوهش از هیچ چیز دریغ نکرده است.

جعفر مهراد، رئیس پایگاه استنادی علوم ایران و جهان اسلام ISC در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: رشد ایران در زمینه نانو فناوری، زیست فناوری، سلولهای بنیادی و صنعت نفت را نمی توان کتمان کرد و این امر مصداق همکاری و انتخاب پژوهشگران و دانشمندان ایرانی با یکدیگر است.

وی افزود: رشد روز افزون و سریع دانشمندان و پژوهشگران ایرانی در زمینه علوم نشان می دهد که امروزه ما از رتبه 6 در تولید علم عبور کرده ایم و این رتبه نشان می دهد که ما توانسته ایم بیشترین تولید علم را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: البته شرایط رسیدن به تولید بیشتر سرمایه گذاری در پژوهش است چنانچه دولت، وزارت علوم و وزارت بهداشت در زمینه سرمایه گذاری درامر پژوهش از ارائه هیچ امکاناتی دریغ نکرده اند.

مهراد خاطر نشان کرد: هم اکنون از لحاظ ارائه بودجه پژوهش به محققان و دانشمندان ایران به کشورهایی از جمله عربستان، مالزی، تونس بسیار نزدیک است.

جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی دومین مولفه تولید علم است

مهراد در ادامه گفت: جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی دومین مولفه در زمینه تولید علم است و هم اکنون با توجه به سیاست وزارت علوم و اثر بخشی آن شاهد رشد دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی هستیم.

وی اظهار داشت: با توجه به جمعیت جوان کشور و گسرش تولید علمی در میان پژوهشگران و دانشمندان شاهد تولید علم بیشتر از جوانان و پژوهشگران ایرانی در عرصه های مختلف علمی هستیم و امیدواریم این روند تولید علم همچنان ادامه داشته باشد./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.