رئیس پایگاه استنادی علوم ایران و جهان اسلام گفت: یکی از دلایل پیشرفت سریع ایران در زمینه تولید علم گسترش آموزش عالی است.

جعفر مهراد، رئیس پایگاه استنادی علوم ایران و جهان اسلام ISC در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: ISI نام قبلی تامسون روتیرز بوده که امروزه یکی از پایگاه‌های معتبر علمی توسعه جهان است و کشورهایی که رشد علم دارند عملکرد پژوهشگران و اساتید که به صورت مقاله علمی تجلی می‌یابد، در این سایت منتشر می‌شود.

وی افزود: عوامل مختلفی موجب توسعه علمی ایران شده که البته همه مسئولین این سایت به این نقطه اتفاق نظر دارند که شتاب تولید علم در ایران بسیار سریع بوده است و علت آن گسترش آموزش عالی در ایران است.

 رشد تولید علم ایران در 7 ماه اول میلادی امسال روز افزون بوده

وی با اشاره به این نکته که هم اکنون 4 میلیارد و 400 هزار دانشجو در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند افزود: امروزه 4 میلیون و 400 هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند که البته بخش قابل توجهی از این دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری هستند، چنانچه دانشگاه‌ها دانشجوی بیشتری جذب کنند تعداد مقالات علمی نیز افزایش می‌یابد.

مهراد به ذکر آماری پرداخت و خاطر نشان کرد: براساس مستندات این پایگاه این اولین باری است که رشد روز افزون در زمینه مقالات علمی ایران داشته است چنانچه آمارهای مقالات ایران به شرح زیر است.

سال               تعداد مقالات
1345               4 مقاله
1357              541 مقاله
1387              9 هزار مقاله
1388              13 هزار مقاله
1389              18 هزار مقاله
1390              21 هزار مقاله

و هم اکنون یعنی در 7 ماه اول سال میلادی ما رشد روز افزون علمی را داشته‌ایم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار