سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شجاعي كياسري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام كرد

قانون نظارت بر رفتار نمانيدگان معيار سنجش عملكرد وكلاي ملت

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمانيدگان باعث مي‌شود كه معيار سنجش وكلاي ملت دقيق‌تر شده و از اين طريق عملكرد واقعي نمايندگان مشخص شود.

سيد‌رمضان شجاعي‌كياسري در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمايندگان اظهار داشت: نمايندگان مجلس بايد حضور منسجم‌تري در قانونگذاري داشته باشند و نظرات خود را درباره طرح‌ها و لوايح بيان كنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تاكيد كرد: اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمانيدگان باعث مي‌شود كه معيار سنجش وكلاي ملت دقيق‌تر شده و از اين طريق عملكرد واقعي نمايندگان مشخص شود.

وي ادامه داد: بر اين اساس در اين طرح مقرر شده كه هيات رئيسه بايد در پايان هر اجلاس يعني پايان هر دوره كاري مجلس در هر سال كارنامه عملكرد نمايندگان را صادر و آن را در معرض ديد عمومي مردم قرار دهد.

شجاعي‌كياسري اضافه كرد: اين كارنامه تعداد غيبت‌ها و تاخيرهاي نمايندگان در صحن و كميسيون‌هاي تخصصي و ميزان مشاركت آنها در راي‌گيري صحن و يا استيضاح، سوال از وزرا، تحقيق و تفحص و اظهارنظرهاي‌شان در مقام مخالفت يا موافقت با طرح يا لايحه‌اي را نشان مي‌دهد، همچنين در اين كارنامه تعداد نطق‌هاي قبل از دستور نمايندگان نيز مشخص مي‌شود.

اين نماينده مجلس با تاكيد بر اينكه در اين طرح تهيه كارنامه به عهده هيات رييسه قرار داده شده است، خاطرنشان كرد: در صورت موافقت نهايي مجلس با چنين طرحي ديگر ميزان مشاركت نمايندگان و اظهارنظرها و تذكراتشان در صحن مشخص شده و مواردي كه در حوزه وظايف نمايندگاني گنجانده مي‌شود كه در چنين شرايطي است كه مردم به خوبي از عملكرد منتخبان خود آگاه خواهند شد.

"انتهاي پيام"/پ3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.