مجید ابوالفتحی مدیر عامل كانون جهانگردي و اتومبيلراني جمهوري اسلامي ايران، در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: نمايشگاه گردشگري بينالمللي JATA يكي از معتبرترين نمايشگاههاي مرتبط با صنعت گردشگري در سطح جهان و بزرگترین رویداد جهانگردی قاره آسیا به شمار میآید و تلاش دارد تا علاوه بر آشناسازي ژاپنيها با توانمنديهاي گردشگري جهان، این کشور را به عنوان يك مقصد بالقوه گردشگري به ساير طرفهاي خارجي معرفي کند.
ابوالفتحی افزود: در این دوره از نمایشگاه جاتا غرفه جمهوري اسلامي ايران در سالن آفریقا، بخش محل دائمي برگزاري نمايشگاههایTokyo Big Sight قرار دارد و کشورهای تونس، آذربایجان، ترکیه، کراواسی و استرالیا در همسايههای ايران در اين نمايشگاه هستند.
وی یادآور شد: امسال در کنار کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در نمايشگاه گردشگري بينالمللي جاتا 2012، از شركتهاي فعال صنعت گردشگري از جمله شركت خدمات مسافرتي و گردشگري آيتو، شركت خدمات مسافرتي و گردشگري ارس، شركت خدمات مسافرتي و گردشگري پرشیا تور و شركت خدمات مسافرتي و گردشگري تهران گشت نیلی حضور داشته و مانند سالهاي گذشته توانمنديها و جاذبههاي گردشگري كشورمان را در معرض بازديد علا قمندان قرار خواهند داد.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره این رویداد گردشگری بینالمللی تصریح کرد: نمايشگاه جاتا به دليل شمار زياد شركتكنندگان و بازديدكنندگان، محلي مناسب براي مذاكره و رايزني ميان آژانسها، نهادها و شركتهاي مرتبط با صنعت گردشگري و جهانگردي در سطح داخلي و بينالمللي شناخته میشود و هیمن موضوع الزام شرکت کشورمان در راستای تحقق هدف کانون برای جذب گردشگران خارجی به ایران را به اثبات میرساند.
مدیر عامل کانون جهانگردی واتومبیلرانی خاطرنشان كرد: طبق برنامهريزي انجام شده، روز نخست جاتای امسال به برگزاری مراسم افتتاحیه، نشستهای تجاری و گردشگری و بازدید متخصصان و نمايندگان صنعت گردشگري کشورهای مختلف جهان و مطبوعات اختصاص داشته و دیگر روزها نيز ميزبان عموم مردم و علاقمندان به صنعت جهانگردي، متخصصين حرفه گردشگري و ... خواهد بود.
به گفته ابوالفتحی، جمع آوری و تبادل اطلاعات و تجربیات تجاری در زمینه گردشگری در طی روزهاي برگزاری نمایشگاه، آشنایی با آخرین دست آوردها و نوآوریهای ارائه شده در صنعت گردشگری از سوی شرکتهای دیگر، بد ست آوردن فرصتهای جدید تجاری و سرمایهگذاری خارجی و داخلی، بررسی و مقایسه مسقیم کیفیت دست آوردها و خدمات گردشگری و شناسایی و جذب مشتریان علاقه مند به سفر، از مهمترین هدفهای ایران برای شرکت در نمایشگاه گردشگری جاتا به شمار میرود. /ر