سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترین راه پیشگیری از مصرف سیگار شناخت علل گرایش به آن است

مهمترین راه پیشگیری از مصرف سیگار شناخت علل گرایش به استعمال آن و ارتقاء میزان آگاهی و نگرش مردم بویژه قشر نوجوان و جوان آسیب پذیر جامعه در مورد مضرات مصرف سیگار است.

سحرمحرابی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: استعمال دخانیات یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر جامعه بشری است که در روند ایجاد بسیاری از بیماریها تأثیر گذار است.
 مهمترین راه پیشگیری از این مشکل، شناخت علل گرایش به استعمال سیگار و در نهایت ارتقاء میزان آگاهی و نگرش مردم بویژه قشر نوجوان و جوان آسیب پذیر جامعه در مورد مضرات مصرف سیگار می باشد.
وی  گفت: هرچند شیوع کلی مصرف مداوم سیگار نسبت به مطالعات دیگر نقاط کشور کمتر است ولی تجربه مصرف سیگار نسبتاً بالا است،  بنابراین ضمن آنکه میزان آگاهی دانش آموزان از مضرات سیگار در حد مناسب نیست  و با توجه به اینکه افراد سیگاری سطح آگاهی کمتری از مضرات سیگار دارند لذا افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در جهت کاهش گرایش به سیگار و بهبود عملکرد مؤثر است.
این کارشناس روانشناسی تربتی اظهار کرد: باید برنامه های آموزشی و تشویق به ترک در سطح محلی و کشوری انجام شود تا بتوان با ارائه مداخلات آموزشی مناسب در جهت پیشگیری از این معضل مهم بهداشتی در کشور گام های مهمی برداشت./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.