سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/ برای نخستين بار در کشور

طراحی و ساخت دستگاه امحاء لامپ‌های فلورسنت در شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان

دستگاه امحاء لامپ‌های فلورسنت با نام تجاري lampa (لامپا)، در شركت مهر پردازان محيط زيست ثمين، مستقر در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان طراحي و ساخته شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان محمود شيخ زين الدين رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان با بيان اينكه تلاش در راستای نهادینه سازی و پرداختن به مدیریت پسماند در کشور بسيار با اهميت است، اظهار كرد: به اين دليل طراحی و ساخت دستگاه امحاء انواع لامپ‌های فلورسنت (مهتابی و کم مصرف) برای نخستين بار در کشور، در دستوركار شركت مهر پردازان محيط زيست ثمين، قرار گرفته است.

شيخ زين الدين با اشاره به اينكه در این راستا جمع آوری پسماندهای الکتریکی و الكترونيكي از زمستان سال 1390 طي قراردادي با سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري اصفهان، آغاز و امحاء این پسماندها از سال 1391 صورت مي‌پذيرد، افزود: در طی این طرح روزانه 2/2 تن از پسماندهای الکترونیکی و الكتريكي امحاء خواهند شد.

وي با بيان اينكه لامپ‌های فلورسنت که درکشور بنام لامپ‌های کم مصرف شهرت دارند، دارای فلز جیوه می‌باشند، ادامه داد: خطر لامپ‌های از رده خارج شده به دليل سمی بودن جیوه به ویژه بر روی مغز جنین، کودکان، خردسالان و افراد، آسیب پذیر می‌باشد.

وي با بيان اينكه در این راستا این شرکت موفق به طراحی و ساخت دستگاه امحاء لامپ‌های فلورسنت با علامت تجاری lampa (لامپا)، شده است، اضافه كرد: این دستگاه مورد استقبال فراوانی واقع شده است.

شيخ زين الدين امحاء يكهزار و 500 لامپ فلورسنت در روز، حذف گاز خطرناک جیوه بصورت کاملا مطمئن و طراحی مفهومی و ترويج فرهنگ بازیافت اینگونه لامپ‌ها را از مهمترين مشخصه‌های دستگاه امحاء انواع لامپ‌های فلورسنت دانست.

وي همچنين طراحی و اجرای سیستم جمع آوری این پسماندها از سطح شهر اصفهان، راه اندازی خط امحاء انواع لامپ‌های فلورسنت در نیمه اول سال 91 و گسترش این طرح به دیگر شهرهای کشور را از برنامه هاي آينده شركت مهر پردازان محيط زيست ثمين، نام برد.

گفتني است، شركت دانش بنيان مهرپردازان محیط زیست ثمین از شركت‌هاي مستقر در مركز رشد واحدهاي فناوري شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان به عنوان واحد فناور فعال در عرصه مدیریت و بازیافت پسماندهای الکترونیکی در کشور و مجری طراحی و اجرای سیستم جامع مدیریت و بازیافت پسماندهای الکترونیکی و الكتريكي می‌باشد./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.