سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شكست دولت آمريکا در ايجاد امنيت سايبري

يکي از مقامات ارشد پيشين پليس فدرال آمريکا اعتقاد دارد دولت آمريکا رويکردي شکست خورده در مورد امنيت سايبري در پيش گرفته است و تلاش هايي صورت مي دهد که به جاي بازدارندگي موثر در برابر حملات ، بر تلاش ها براي کاهش آسيب پذيري ها متمرکز است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپايگاه خبري واشنگتن پست ؛ استيون چابينسکي که اين ماه پس از هفده سال کار به عنوان وکيل مسائل سايبري در اف بي آي از سمت خود استعفا کرده است عقيده دارد تعيين معيارهاي امنيتي براي شرکت ها که يکي از اهداف دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا به شمار مي رود و در کانون بحث ها در کنگره قرار دارد ، فقط در « حواشي » مفيد است.

چابينسکي در نخستين مصاحبه خود پس از کناره گيري افزود موضوع مهم تر اين است که شرکت هايي که مجرمان و سازمان هاي اطلاعاتي خارجي آنها را هدف قرار مي دهند مشخص کنند چه کسي در حال نفوذ به سامانه آنهاست و براي دفاع از  خود اقدامات تهاجمي تري را در پيش بگيرند.

وي خاطر نشان کرد : اف بي آي به شرکاي قدرتمندتري در بخش خصوصي نياز دارد که بتوانند بفهمند عاملان حمله سايبري چه کساني هستند و نيز بايد ميان بخش خصوصي ، پليس و دادگاه ها ارتباط هاي بيشتري وجود داشته باشد تا اطمينان حاصل شود همه مقامات قانوني موجود براي مقابله با حملات سايبري مورد استفاده قرار مي گيرند.

اين سخنان چابينسکي تازه ترين هشدارها از جانب مقامات آمريکا در خصوص نقاط ضعف امنيت سايبري در اين کشور  محسوب مي شود.
برچسب ها: آمریکا ، سایبری ، شکست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.