سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت آمريکا در خدمت يک درصد ثروتمند جامعه است

فعال ضد سرمايه داري در گفتگويي تاکيد کرد دولت آمريکا در خدمت يک درصد ثروتمند جامعه است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛
کالپ ماپين درباره احياي جنبش تسخير وال استريت در آستانه سالگرد اين جنبش گفت به نظر من جنبش تسخير وال استريت در واقع بيان خواسته هاي ميليونها نفر از مردم بويژه جوانان در آمريکاست. اين جنبش در واقع بيان خشم مردم از بي عدالتي و نابرابري اقتصادي و اجتماعي است. خشم مردم از نظامي است که در آن يک درصد از افراد جامعه قدرت و بيشتر ثروت جامعه را در اختيار دارند و نود و نه درصد بقيه از حقوق خود محرومند.

متاسفانه آمريکا به اقتصادي از هم فروپاشيده تبديل شده است که تاوان آن را مردم عادي مي دهند. کارگران در آمريکا در شرايط نگران کننده اقتصادي قرار دارند . بيکاري زندگي بسياري از مردم را فلج کرده است. بسياري از مردم به علت بحران مسکن که در نتيجه زياده خواهيهاي سرمايه داران و بانکداران بزرگ بوده است، بيخانمان شده اند.

متاسفانه دولت نيز فقط به فکر منافع اين يک درصد است. بحران اقتصادي در حاليست که آمريکا چندين تريليون دلار صرف جنگ در کشورهاي ديگر از جمله افغانستان و عراق کرده است که نتيجه اي جز ويراني و کشتار براي آن کشورها نداشته است. چنين وضعي مردم را خشمگين کرده است و آنها مي خواهد در سالگرد جنبش تسخير وال استريت يک بار ديگر به طور گسترده خشم خود را از شرايط موجود اعلام کنند.

برچسب ها: آمریکا ، ثروتمند ، جامعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.