سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابنیه و ساختمان ایران رو نمایی می شود

همزمان با روز مهندس و بزرگداشت دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیر الدین طوسی از نخستین کتاب جامع هوشمند استاندارد ابنیه و ساختمان ایران رو نمایی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ناصر خیرخواه، با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین دست آورد نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران حضور تولیدکنندگان بزرگ و نامی داخلی وخارجی است که جدیدترین دستاورد های خود را در جهت انتخاب مصرف کنندگان، ارائه می کنند گفت: برگزاری این نمایشگاه ورونمایی از کتاب  هوشمند استاندارد ملی ابنیه و ساختمان دراین نمایشگاه فرصتی است که  همه اشخاص چه در شهر و چه در روستا بتوانند از طریق این کتاب به صورت آسان از انواع مصالح ساختمانی اطلاعات کسب کنند تا از مصالح غیر استاندارد در ساخت و ساز استفاده نشود.

مسول فنی کتاب ملی استاندارد با بیان این که  کتاب هوشمند استاندارد ملی ابنیه و ساختمان حاصل تلاش و ایده 10 ساله بخش خصوصی است افزود: این کتاب در طول 2 سال تلاش مداوم  و بر اساس مواد 155 و 168 برنامه پنجم توسعه تبصره1 ماده 34 قانون  نظام مهندسی  ساختمان و آیین نامه هیئت وزیران در مورد مصالح استاندارد ساختمان تدوین شده است.

رئیس دبیر خانه دائمی کتاب استاندارد ملی  ابنیه و ساختمان ایران، در این باره  می‌ افزاید: در حوزه ساخت و ساز مقاوم، ایران ظرفیت کاملی در دانش روز دارد. هم‌اکنون می‌توانیم از پس سازه‌های مقاوم روی کمربند زلزله و اقلیم کشورمان بر آییم. فرقی نمی‌کند مسکونی، صنعتی، تجاری و یا سازه‌های عملیاتی مثل بنادر و سکوهای نفتی.

او ادامه می‌دهد: دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ما امروز به‌طور کامل به این دانش و نیاز‌های ایران واقف‌اند و در سه دهه گذشته که با دفاع مقدس و تحریم‌های اقتصادی استکبار رو به رو بودیم صنعت ساختمان به طرز چشمگیری رو به بهبود رفت.

بابک تلقانی با اشاره  به این که در موارد فوق بر لزوم فهرست کردن مصالح استاندارد   ساختمانی تاکید شده ست ،تصریح کرد:کاربران مهندسی از طریق یک پرتال مرکزی می‌توانند کتاب هوشمند ملی ساختمان را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: براساس ماده 155 کلیه دستگاه‌های اجرایی باید در پروژه‌های عمرانی خود از مصالح ساختمانی مورد تایید سازمان استاندارد استفاده کنند.

تلقانی با بیان این که با اجرای این طرح حضور همه دستگاه‌های خصوصی و دولتی فراهم شده است، اظهار داشت: این کتاب با حضور مسئولان وزارت مسکن و شهرسازی، چمران رییس شورای عالی استان‌ها و رییس شورای اسلامی شهر تهران، مهدی هاشمی رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور و جمع زیادی از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران رونمایی شد.

مسئول فنی کتاب ملی استاندارد در بخش دیگری از سخنانش افزود: همه اشخاص چه در شهر و چه در روستا می‌توانند از طریق این کتاب به صورت آسان از انواع مصالح ساختمانی اطلاعات کسب کنند تا از مصالح غیر استاندارد استفاده نشود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عمر ساختمان‌های ما حدود 25 تا 30 سال است این در حالیست که عمر ساختمان ها در دنیا 3 برابر کشور ما است./س
برچسب ها: ابنیه ، ساختمان ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.