سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوراق مشاركت راهكاري موثر در جذب سرمايه هاي سرگردان

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: اوراق مشاركت طرح توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور تنها اوراقي است كه در طول دوره هاي مختلف عرضه خود از سال گذشته تا كنون با تضمين دولت همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، احمد صادقي انتشار اوراق مشاركت را يكي از روش هاي موثر در توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل عنوان كرد و افزود: با استفاده از درآمد حاصل از این اوراق، وزارت راه و شهرسازی توانایی دو چندانی در تزریق منابع مالی به پروژه های مهمی نظیر بزرگراه سيرجان-بندرعباس می یابد که همین موضوع سبب تسریع در ساخت جاده ها و خطوط ریلی اولویت دار می شود. از سوی دیگر هرچه جاده های مدرن تر و بیشتری در کشور ساخته شود بالطبع میزان کشته ها و مجروحان تصادفات کمتر شده و این یکی از برکات حضور مردم در صحنه است.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور تاكيد كرد: به واقع خرید اوراق مشارکت نه تنها سود مناسبی را عاید خریدار می کند بلکه هم او در آینده وقتی در جاده های کشور رانندگی می کند ثمره مشارکت خود را به وضوح می بیند. در واقع خرید اوراق مشارکت همان ساخت کشور به دست مردم است که به این شکل محقق می شود.

معاون وزير راه و شهرسازي یکی از مشکلات امروز کشور را رشد نگران کننده نقدینگی و به تبع آن افزایش نرخ تورم دانست و گفت: برای حل این مشکل باید راهکارهایی یافت که نقدینگی در گردش کاسته شود و به جای سرازیر شدن به بازارهای مبتنی بر سوداگری به حوزه های تولید محور برسد كه فروش اوراق مشارکت یکی از راه های جمع آوری نقدینگی سرگردان است./س
برچسب ها: اوراق ، مشارکت ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.