سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

8 کشته و صدها زخمي در تظاهرات ضد آمریکایی در جهان اسلام

ميليون ها مسلمان در سراسر جهان اسلام در جمعه خشم عليه امريكا، در اعتراض به توهين به مقدسات اسلامي تظاهرات كردند؛ در جريان درگیری‌ نیروهای امنیتی با مردم مقابل برخی سفارتخانه‌هاي آمريكا، هشت تظاهركننده کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛‌ تظاهرات مسلمانان دیروز در سراسر كشورهاي اسلامي برگزار شد.

مردم مصر دیروز برای چهارمين روز پیاپی تظاهرات اعتراض آميزشان در قاهره، با نيروهاي امنيتي محافظ سفارت امريكا در آن كشور درگير شدند كه در جريان آن يك جوان مصري کشته شد. در اين تظاهرات گسترده كه با حضور طيف هاي مختلف جامعه مصر از جمله مسيحيان قبطي برگزار شد، 250 نفر نيز زخمي شدند. اين در حالي است كه اخوان المسلمين فراخوان خود براي برگزاري تظاهرات در سراسر آن كشور پس از نماز جمعه را لغو كرد.

در سودان نيز تظاهركنندگان تلاش كردند ساختمان سفارت امريكا در خارطوم را به تصرف درآورند كه بر اثر تيراندازي نيروهاي امنيتي، سه نفر کشته شدند.

تظاهركنندگان سوداني به سفارتخانه هاي آلمان و انگليس نيز حمله كردند. آمريكا اعلام كرده است گروهی از نيروهاي ویژه خود را براي تقويت امنيت سفارتخانه اش به سودان اعزام خواهد کرد. اين كشور چنين تدابيري را براي حفاظت از سفارتخانه اش در يمن و ليبي اتخاذ كرده است.

در تظاهرات يمني ها در مقابل سفارت امريكا در صنعا نيز يك نفر کشته شد و دهها نفر زخمي شدند. در جريان مقابله با تظاهركنندگان يمني شمار زيادي از نيروهاي امنيتي آن كشور به همراه تعدادي از نيروهاي امريكايي شركت داشتند.حوثي ها نيز با برگزاري تظاهرات ميليوني خواستار پايان اقدامات متجاوزانه امريكا و توهين به رسول اكرم (ص) شدند.

شهرهاي سراسر پاكستان نيز ديروز شاهد برگزاري تظاهرات ضد آمریکایی و صهیونیستی مردم بود. پاکستانی ها در این تظاهرات خواستار اعدام كارگردان این فیلم توهین آمیز و اخراج سفير امريكا شدند.

هزاران نفر در اطراف ساختمان سفارت امريكا در اسلام آباد با برگزاري تظاهرات پرچم امريكا را به آتش كشيدند، و شعارهاي ضدامريكايي و ضداسرائيلي سردادند و تلاش كردند تا وارد ساختمان سفارت شوند.

مسلمانان هند نیز با برگزاري تظاهرات اعتراض آميز به ساختمان كنسولگري واشنگتن حمله كردند، و پرچم آن كشور و تصاوير اوباما را به آتش كشيدند.در فلسطين نيز تظاهرات پرشوري در شهرهاي مختلف در محكوميت اين اقدام توهين آميز آمريكا و رژيم اشغالگر قدس برگزار شد.

نيروهاي اشغالگر صهيونيست، تظاهرات فلسطيني ها در بيت المقدس را با شليك گلوله جنگي و بمب هاي گاز سمي به شدت سركوب كردند تا از نزديك شدن آنها به كنسولگري امريكا در اين شهر اشغالي جلوگيري كنند.

تظاهركنندگان فلسطینی پرچم هاي امريكا و اشغالگران صهيونيست را به آتش كشيدند و از واشنگتن خواستند از اعراب و مسلمانان معذرت‌خواهي و عوامل اين اقدام را به دادگاه عدالت بين المللي معرفي كند.دهها هزار اردني نيز در سراسر اين كشور با برگزاري تظاهرات، اعتراضشان را به اين اقدام توهین آمیز اعلام كردند.

نيروهاي پليس اردن تظاهركنندگان و همچنين ساختمان سفارت امريكا را به طور جداگانه به محاصره درآورده بودند؛ و از نزديك شدن مردم به سفارت جلوگيري كردند.

هزاران تظاهركننده عراقي نيز در بغداد خواستار محاكمه عوامل توليد اين فيلم توهين آميز و تحريف تاريخ پيامبر اسلام (ص) شدند.

هزاران عربستاني نيز در منطقه قطيف در شرق آن كشور، با برگزاري تظاهرات گسترده اي، شعارهايي در محكوميت امريكا و رژيم صهيونيستي سر دادند و امريكا را شيطان بزرگ معرفي كردند.

در بحرين نيز تظاهرات گسترده اي در شهرهاي مختلف برگزار شد. در منامه شخصيت هاي سياسي، حقوقي و ديني در صف اول تظاهرات حضور داشتند كه از ميان آنها مي توان به آيت الله شيخ عيسي قاسم و علامه سيد عبدالله غريفي اشاره كرد.

 بحريني ها اين اقدام موهن را به شدت محكوم كردند و شعار "مرگ بر امريكا" و "مرگ بر اسرائيل" سر دادند. تظاهركنندگان همچنين خواستار اخراج سفير امريكا از آن كشور و محاكمه عوامل توهين به اسلام شدند.

مسلمانان مقيم انگليس نيز در اعتراض به اين فيلم توهین آمیز مقابل سفارت امريكا در لندن تظاهرات كردند. تظاهركنندگان با برافراشتن پلاكاردهايي، تأكيد كردند كه اسلام بر دروغ دمكراسي در غرب چيره خواهد شد. آنها همچنين پرچم هاي امريكا و رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند.

پليس انگليس علاوه بر نيروهايش، شش خودروي نظامي را مقابل سفارت امريكا مستقر كرده بود. همچنين دو حلقه امنيتي در اطراف ساختمان سفارتخانه به وجود آورده بود تا از رسيدن تظاهركنندگان معترض به آن جلوگيري كند.

برچسب ها: آمریکا ، اسلام ، کشته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.