سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش برخي کشورهاي غربي و عربي براي ناکامي ابراهيمي در سوريه

تأکید "الاخضر الابراهیمی" فرستاده سازمان ملل درباره وجود مشکلاتی در مأموریتش، به دلیل شناخت او از کشورهایی است که مأموریت فرستاده قبلی را ناکام گذاشتند، و همچنان به دنبال تضعیف سوریه هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛‌ "عبدالله منینی" ،  نویسنده و پژوهشگر سوری اظهار داشت: الاخضر الابراهیمی مأموریت خود را دشوار خواند، زیرا او کاملا از مشکلاتی که کوفی عنان با آنها مواجه شد و موانعی که برخی کشورها در مسیر مأموریتش ایجاد کردند آگاه است.

وی افزود: قطر احتمال موفقیت مأموریت عنان را 3 درصد اعلام کرد، و همه تلاش خود را به کار گرفت تا احتمال موفقیت عنان از این مقدار فراتر نرود.

منینی گفت: اجرای همه بندهای 6 گانه کوفی عنان از سوی دولت سوریه همه را غافلگیر کرد، چرا که سوریه اراده ای واقعی برای به نتیجه رساندن این مأموریت دارد.

این نویسنده سوری ادامه داد: برخی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس، برای خدمت به طرح وهابی و صهیونیستی، در حال اجرای سیاست زمین های سوخته در سوریه هستند؛ آنها از مخالفان مسلح که در حال تخریب، قتل و استفاده از مردم بعنوان سپر انسانی هستند حمایت می کنند.

وی با اشاره به نشست 4 جانبه ایران، عربستان، ترکیه و مصر در قاهره، گفت: حضور کشور راهبردی و مهمی مانند ایران که خواستار حفظ امنیت و سلامت ملت سوریه است و با دخالت خارجی در این کشور مخالفت می کند، بسیار مهم است.

الاخضر الابراهیمی پنج شنبه گذشته برای مأموریتی سه روزه وارد دمشق شد. وی امروز با رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت و گو کرد.

برچسب ها: ابراهیمی ، غربی ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.