سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخ معاون وزیر بهداشت در مجلس به اظهارات یک نماینده در مورد قاچاق دارو

معاون وزیر بهداشت در امور مجلس به اظهارات یکی از نمایندگان در خصوص عدم مواجهه وزارت بهداشت با داروی قاچاق پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سید رمضان محسن پور در پاسخ به اظهارات نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی که روزنامه آفتاب یزد به نقل از وی عنوان کرده است «وجود قاچاق دارو مبین نبود نظارت در وزارت بهداشت است» گفت: راه اندازی و تقویت اداره بازرسی ویژه متعاقب تشکیل سازمان غذا و دارو، راه اندازی گشت های مشترک و اجرای طرح کنترل اصالت و سلامت دارو و نظارت مستمر معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور بر بازار دارویی مهم ترین اقداماتی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو در این خصوص انجام داده اند.

وی افزود: اداره بازرسی ویژه سازمان غذا و دارو با هدف پایش و رصد تخلفات در حوزه اقلام سلامت محور از تولید تا عرضه و صادرات و برخورد طبق قوانین و مقررات تشکیل شده و با همکاری رده های استانی موضوع قاچاق و تخلف را در سراسر کشور پیگیری می کند.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و شورای اصناف کشور گشت های مشترک به منظور پایش تخلفات به ویژه قاچاق دارو و سایر اقلام سلامت محور و برخورد قاطع و جدی تر با متخلفان تشکیل و در حال اجراست.

دکتر محسن پور افزود: یکی از اصلی ترین و مهم ترین راه های مبارزه با قاچاق و تقلب اقلام سلامت محور اجرای طرح کنترل اصالت و سلامت است که از سال 1388 اجرا شده است.

قائم مقام وزیر در امور مجلس اظهار داشت: این طرح با نصب برچسب الکترونیکی اصالت بر روی این اقلام انجام می شود. بررسی اصالت محصول توسط بازرسان و مردم قابل انجام است و با اجرای کامل طرح مذکور بر روی کلیه اقلام سلامت محور و اطلاع رسانی به مردم مبنی بر عدم خریداری اقلام فاقد برچسب اصالت موضوع قاچاق کاملا" منتفی می شود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: بنا بر تایید مسئولان ذیربط در ادارات کل اماکن و آگاهی ناجا به رغم افزایش موارد بازرسی و نظارت، ظرف دوسال گذشته مکشوفات قاچاق کاهش چشمگیری داشته که این موفقیت حاصل افزایش ریسک قاچاق داروست./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.